لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۸

«سفورا» فرانسه آماده ورود به ایران می‌شود


دیوار یک بوتیک سفورا
دیوار یک بوتیک سفورا

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که شرکت لوازم آرایشی و زیبایی «سفورا» فرانسه در نظر دارد با آغاز سال جاری میلادی چند فروشگاه در ایران افتتاح کند.

بر اساس این گزارش که روز جمعه هشتم آبان منتشر شد، انتظار می‌رود این شرکت بزرگ فرانسوی اولین شرکت عمده اروپایی باشد که بعد از چندین سال تحریم، سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران انجام دهد.

سفورا بخشی از کمپانی صنایع لوکس «ال‌وی‌ام‌اچ» است که حدود دو هزار شعبه فروش در سراسر جهان دارد و مشتاق است که در بازار پرمصرف و تشنه ایران به لوازم زیبایی، خصوصا آرایش چهره حضور داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید که ایران با نزدیک به ۸۰ میلیون جمعیت، دومین مصرف کننده عمده لوازم آرایشی خاورمیانه بعد از عربستان سعودی است. بر اساس ارزیابی شرکت تحقیقات بازار «یورومونیتور»، ارزش بازار لوازم آرایشی ایران در سال گذشته به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو بالغ شده است و طی پنج سال آینده حدود سه برابر خواهد شد و به ۱۰ میلیارد یورو خواهد رسید.

یک منبع آگاه به رویترز گفته است که شرکت سفورا در حال نهایی کردن مذاکرات با شریک تجاری خود در ایران است: «مذاکرات تاکنون پیشرفت قابل توجهی با (شرکت ایرانی) توزیع کننده (لوازم آرایشی) داشته است».

یک منبع دیگر به رویترز گفته است که این شرکت قصد دارد هفت بوتیک در ایران باز کند.

شرکت سفورا و «ال‌وی‌ام‌اچ» حاضر نشده‌اند در این زمینه با رویترز گفت‌وگو کنند.

ایران و شش قدرت جهانی تیرماه سال جاری به توافق جامع هسته‌ای دست یافتند و انتظار می‌رود که سال آینده میلادی تحریم‌ها علیه ایران لغو شود.

رویترز می‌نویسد اگرچه لوازم آرایشی غربی سالهاست که در ایران فروخته می‌شود، اما انتظار می‌رود تحت تاثیر توافق هسته‌ای، اقتصاد ایران که سال‌ها از کمبود سرمایه دچار مضیقه بود، به شکوفایی برسد.

ازدحام مردم در مقابل فروشگاه سفورا در خیابان شانزه لیزه پاریس
ازدحام مردم در مقابل فروشگاه سفورا در خیابان شانزه لیزه پاریس

رضا میرعمادی که توزیع کننده عمده لوازم آرایشی لورآل مانند محصولات می‌بلین و گارنیر در ایران است به رویترز گفته است: «ارزیابی ما بر این است که زنان بسته به سطح درآمدشان، حدود یک سوم از درآمد خود را صرف لوازم آرایشی کنند».

این گزارش می‌افزاید که ماه گذشته و جاری میلادی چندین مقام شرکت «ال‌وی‌ام‌اچ» به ایران سفر کرده‌اند و مدیران اجرایی شرکت‌هایی مانند «دیور»، «لویی ویتون» و «بولگاری» نیز آماده می‌شوند به ایران سفر کنند و فرصت‌های سرمایه گذاری در این کشور را ارزیابی کنند.

گروه «Comité Colber» فرانسه نیز که صاحب ۸۰ برند محصولات لوکس است در حال برنامه ریزی برای سفر تجاری به ایران در فصل بهار است.

XS
SM
MD
LG