لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۸

کمک‌خلبان آلمانی ظرف پنج سال به «۴۱ پزشک» مراجعه کرده بود


آندریاس لوبیتز
آندریاس لوبیتز

دادستان‌های فرانسوی می‌گویند که آندریاس لوبيتز، کمک خلبان پرواز خطوط هوايی «جرمن‌وينگز» از مشکل بينايی رنج می‌برده و تعدادی از پزشکان نيز او را برای پرواز نامناسب تشخيص داده بودند. آقای لوبیتز در پنج سال منتهی به حادثه، به ۴۱ پزشک مراجعه کرده بود.

خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از بريس روبين، دادستان منطقه مارسی فرانسه، گزارش داده که پزشکان به دليل قوانين آلمان درباره حفظ حريم خصوصی بيماران، مشکلات آقای لوبيتز را به کارفرمايان او منتقل نکرده‌اند.

آقای روبين اين سخنان را روز پنجشنبه ۲۱ خرداد و پس از ملاقات با خانواده قربانيان پرواز جرمن‌وينگز بيان کرد.

آندریاس لوبيتز، کمک خلبان پرواز شماره ۹۵۲۵ خطوط هوايی جرمن‌وينگز، وابسته به شرکت لوفت‌هانزا بود که چهارم فروردين، وقتی خلبان پرواز از کابين خارج شده بود، هواپيما را که از بارسلون به دوسلدورف می‌رفت، به کوه‌های آلپ فرانسه کوبید.

در جريان اين حادثه، تمام ۱۵۰ سرنشين هواپيما کشته شدند.

پس از حادثه، تحقيقات وسيعی درباره کمک خلبان پرواز انجام شد که نشان می‌داد او با طيف وسيعی از بيماری‌های روانی مانند افسردگی درگير بود و به خودکشی نيز تمايل داشته است.

دادستان فرانسوی نیز روز پنجشنبه تاکيد کرد که «بدون شک» آندریاس لوبيتز «عامدانه» هواپيما را ساقط کرده و خود و ديگر سرنشينان را به کشتن داده است.

به گفته بريس روبين، آقای لوبيتز با مشکل بينايی مواجه بود و «می‌ترسيد که نابينا شود».

کمک خلبان آلمانی در یک ماه منتهی به حادثه، به هفت دکتر مراجعه کرده بود، بعضی از آنها آقای لوبيتز را «از نظر روانی بی‌ثبات» تشخيص داده بودند و تعدادی ديگر گفته بودند که او برای پرواز «نامناسب» است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از دادستانان فرانسوی گزارش داده که آقای لوبیتز در پنج سال توسط ۴۱ پزشک معاینه شده بود.

به گفته دادستان مارسی، اين مسائل به شرکت کارفرمای آندرئاس لوبيتز ارسال نشده بود زيرا قوانين مربوط به حريم خصوصی در آلمان چنين اجازه‌ای به پزشکان نمی‌داد.

به گزارش آسوشيتدپرس، پرسشی که اکنون در برابر بازپرسان و دادستانان پرونده و خانواده قربانيان قرار گرفته اين است که «مسئول» اين حادثه بی‌نظير تاريخ صنعت هوانوردی چه شخص يا اشخاصی بوده است.

XS
SM
MD
LG