لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۴

حدادعادل: وزیر کشور صراحتا نگفت که پول کثیف وارد سیاست شده است


غلامعلی حدادعادل
غلامعلی حدادعادل

غلامعلی حدادعادل، رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی، گفته که وزير کشور ايران «صراحتا نگفته» که «پول‌های کثيف وارد سياست شده‌اند» و تنها درباره اين مسئله «هشدار داده» است.

به گزارش خبرگزاری‌های مهر و فارس، آقای حدادعادل، جمعه هشت اسفند، گفته است که منظور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور از سخنانش اخيرش اين بوده که «اگر جلوی اين تجارت کثيف گرفته نشود اين پول از همه جا سر در می‌آورد.»

آقای رحمانی فضلی پيش از اين گفته بود که بخشی از درآمد ناشی از قاچاق مواد مخدر «در حوزه سياست وارد می‌شود و در قالب کمک در انتخابات و تصميم‌سازی‌ها مصرف می‌شود.»

وزير کشور ایران گفت که «بخش عظيمی از فساد اخلاقی در کشور به موضوع ورود پول‌های کثيف به سياست بازمی‌گردد» و افزود: «به عنوان مثال وقتی نامزد شورای شهری دو ميليارد تومان خرج می‌کند و وقتی از او پرسيده می‌شود اين پول را از کجا آوردی، می‌گويند دوستان کمک کرده‌اند. بايد پرسيد اين پول‌های کثيف و قاچاق به همانجا نفوذ کرده، براين اساس می‌گوييم اين پول‌ها در همه جا نفوذ کرده و تاثير خود را گذاشته ‌است».

در واکنش به اين سخنان، اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده کل نيروی انتظامی، گفت که «هرچند در گذشته مواردی از اين دست وجود داشته اما اين مسئله در کشور ما موضوع حادی نيست».

اکنون اما غلامعلی حدادعادل که مشاور ويژه رهبر جمهوری اسلامی نيز است، با اشاره به سخنان وزير کشور گفته است: «ايشان صراحتا نگفتند که اين موضوع اتفاق افتاده است اما هشدار دادند که اگر جلوی اين تجارت کثيف گرفته نشود اين پول از همه جا سر در می‌آورد.»

پيش از اين، ۳۰ نماينده مجلس نيز با امضای نامه‌ای خواستار حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مجلس برای ارائه توضيح درباره سخنان خود پيرامون ورود پول‌های قاچاق مواد مخدر به سياست و انتخابات شده بودند.

اين در حالی است که عوض حيدرپور، يک عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، دولت محمود احمدی‌نژاد را متهم اين مسئله عنوان کرده است.

آقای حيدرپور به روزنامه شرق گفته است: «پول کثيفی که وزير کشور به آن اشاره کرده، در سرمايه‌گذاری‌های منسجم دولت گذشته ديده می‌شود؛ از هتلداری و بانکداری گرفته تا برخی پولشويی‌ها. برای نمونه در دوره گذشته فلان بانک يا سلسله هتل‌های زنجيره‌ای راه افتاده که حالا سودش توی جيب برخی خواص خواهد رفت.»

XS
SM
MD
LG