لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۹

دستکم ۶۰ هندی در یک مراسم مذهبی زير دست و پا کشته شدند


یکی از مراسم مذهبی هند- عکس آرشیوی است.
یکی از مراسم مذهبی هند- عکس آرشیوی است.
روز یکشنبه در یک مراسم مذهبی در هند دستکم ۶۰ نفر به علت ماندن در زير دست و پا بر روی يک پل کشته شدند. پليس هند اعلام کرده که انتظار می‌رود ده‌ها نفر ديگر نيز بر اثر افتادن به درون آب کشته شده باشند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرهنگ دی. کی. آريا، معاون پليس محلی گفته که احتمال افزايش تعداد کشته شدگان تا يکصد نفر وجود دارد و بيش از يکصد نفر ديگر نيز مجروح شده‌اند.
اين حادثه در منطقه داتيا واقع در استان ماديا پرادش مرکزی و پس از آن رخ داد که شايعه شد يک تراکتور سنگين احتمالا به پل آسيب رسانده و می‌تواند باعث فروريختن آن شود.
منابع ديگر پليس گفته‌اند که در هنگام وقوع حادثه، بيش از ۲۰ هزار نفر روی پل واقع بر رود سند حضور داشتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بيش از ۴۰۰ هزار نفر برای عبادت در اين معبد و اطراف آن حضور دارند.
شبکه تلويزيونی هندی «ان‌دی‌تی‌وی»، به نقل از شاهدان عينی گزارش داده که وضعيت وقتی بدتر شد که نيروهای پليس با چوب دستی که به «لاسيس» مشهور است به جمعيت حمله کردند.
اما سرهنگ آريا اين مسئله را تکذيب کرده است.
ميليون‌ها هندو برای جشن گرفتن مراسم ناواتری که مخصوص پرستش خدای «دورگا» است به معابد شمال هندوستان آمده‌اند.
کشور هند، سابقه‌ای طولانی در کشته شدن افراد بر اثر ماندن در زير دست و پا در مراسم مذهبی دارد. از جمله در فوريه گذشته، ۳۶ زائر که از جشنواره مذهبی کومبا ملا به خانه‌های خود باز می‌گشتند، در کنار رودخانه گنگ کشته شدند.
حدود ۱۰۲ زائر هندو نيز در ژانويه ۲۰۱۱ بر اثر له شدن زير دست و پا در ايالت کرالا و ۲۲۴ نفر ديگر در سال ۲۰۰۸ در جودی‌پور کشته شدند.
XS
SM
MD
LG