لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۱

در همایش برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی چه گذشت؟


معاون اول رئییس جمهور ایران در همایش «تبیین سیاست‌های برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی»
معاون اول رئییس جمهور ایران در همایش «تبیین سیاست‌های برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی»

همایش «تبیین سیاست‌های برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی»، سه‌شنبه چهارم اسفند در تهران برگزار شد. در این همایش مسئولان بلندپایه اقتصادی دولت از جمله درباره چشم انداز اقتصاد ایران سخنرانی کردند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران از جمله گفت که دولت حسن روحانی اعتقاد دارد اداره کشور در چنین شرایط اقتصادی نیازمند یک برنامه‌ریزی اساسی مانند برنامه ششم توسعه است.

معاون اول رئیس‌ جمهور ایران، بیکاری را یکی از تنگناهای کشور و چالش امروز و فردای ایران دانست و گفت نرخ بیکاری در جوانان تحصیل‌کرده دو برابر نرخ بیکاری کل کشور و معادل ۲۲ درصد است.

آقای جهانگیری بدون اشاره به تهمت‌های فسادی که به دولت زده می‌شود، گفت که «به آدرس‌های غلط توجه نکنید. به دولت آدرس صحیح بدهید، حتی اگر بالا‌ترین مقام کشور نیز دستش به فساد آلوده شود، هیچ خط قرمزی برای دولت وجود ندارد و به آن رسیدگی می‌کند.»

در هفته‌های گذشته گروه‌ها و شخصیت‌های مخالف دولت تبلیغات شدیدی را در مورد فساد در دولت روحانی به راه انداخته‌اند.

الیاس نادران، نماینده مجلس، مقام‌های دولتی را متهم به بی‌تفاوتی به فساد کرد.

کامران دادخواه، استاد دانشگاه و کار‌شناس اقتصادی در بوستون به رادیو فردا می‌گوید که اولا اقتصادی که از آن به نام مقاومتی اسم برده می‌شود، معلوم نیست چیست و دوم اینکه با توجه به برداشته شدن تحریم‌ها فرصت جهش برای اقتصاد ایران پیش آمده است.

گزارش جواد کوروشی در باره همایش برنامه ششم توسعه
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:53 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG