لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۱

یگانه صالحی، خبرنگار روزنامه نشنال امارات، آزاد شد


یگانه صالحی و همسرش جیسون رضاییان
یگانه صالحی و همسرش جیسون رضاییان

روزنامه نشنال امارات اعلام کرده که ايران، يگانه صالحی، خبرنگار اين روزنامه و همسر جيسون رضاييان، خبرنگار همچنان زندانی روزنامه واشنگتن پست در تهران را آزاد کرده است.

به گزارش دوشنبه، ۱۴ مهر خبرگزاری آسوشيتدپرس، روزنامه نشنال به نقل از علی رضاييان، برادر جيسون رضاييان، نوشته که آزادی خانم صالحی، اواخر هفته گذشته و به قيد وثيقه صورت گرفته است.

آقای رضاييان گفته که برادرش و همسر او، از نظر جسمی در سلامت‌اند و يگانه صالحی به تازگی امکان داشته تا در زندان با همسرش ملاقات کند.

جيسون رضاييان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در ايران، يگانه صالحی، همسر آقای رضاييان که خبرنگار روزنامه اماراتی نشنال است و دو آمريکايی ديگر، روز ۳۱ تير در تهران بازداشت شدند.

اسامی دو بازداشتی ديگر اعلام نشد و آنها پس از مدتی آزاد شدند.

اتهام اين افراد رسما اعلام نشده اما پيش از اين سازمان بسيج حقوق‌دانان مدعی شده بود که «اسناد متعدد و معتبری از جاسوسی خبرنگاران بازداشتی واشينگتن‌پست موجود است.»

حسن روحانی، رئيس جمهوری ايران نيز در مصاحبه‌ای که اخيرا با شبکه تلويزيونی سی‌ان‌ان داشته، در پاسخ به پرسشی درباره دليل بازداشت اين افراد، گفته بود که فکر نمی‌کند کسی در ايران به خاطر روزنامه‌نگار بودن دستگير و زندانی باشد.

XS
SM
MD
LG