لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۵

وزارت اطلاعات، شورای مرکزی جبهه ملی را به «بازداشت» تهدید کرد


حسین موسویان، رییس هیات اجرایی جبهه ملی ایران، خبر داد که «مامورین وزارت اطلاعات»، اعضای شورای مرکزی این جبهه را تهدید کرده‌اند که در صورت برگزاری جلسه، بازداشت خواهند شد.

به گزارش سایت «ملیون ایران»، ارگان جبهه ملی، آقای موسویان گفت که قرار بود جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت در منزل یکی از اعضاء برگزار شود اما «مامورین وزارت اطلاعات» یک روز پیش از برگزاری این جلسه در تماس تلفنی با چند نفر از اعضای شورای مرکزی این جبهه اعلام کردند، این گروه سیاسی حق تشکیل «هیچ گونه» جلسه‌ای را ندارد.

وی افزود که ماموران وزارت اطلاعات همچنین با تکرار «ادعای ارتداد و غیر قانونی بودن» این گروه سیاسی، تهدید کرده‌اند که در صورت تشکیل جلسه، تمامی اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران «بازداشت» خواهند شد.

پس از اعتراض جبهه ملی ایران به حکم قصاص در سال ۱۳۶۰، آیت‌الله خمینی، رهبر وقت جمهوری اسلامی، این گروه را «مرتد» اعلام کرد.

پس از این سخنان آیت‌الله خمینی، جبهه ملی ایران همواره با محدودیت‌های زیادی برای فعالیت سیاسی روبه‌رو بوده است.

رییس هیات اجرایی جبهه ملی ایران در اعتراض به اقدام اخیر «مامورین وزارت اطلاعات» گفت: «ما نه تنها اجازه داشتن باشگاه و روزنامه در درون کشور خودمان را نداریم بلکه در منازل خودمان هم اجازه جمع شدن نداریم».

حسین موسویان اضافه کرد: «اگر آقایان مدعی هستند که دوران احمدی‌نژاد تمام شده است و دم از دوران جدید و قانونگرایی می‌زنند پس این تهدید‌ها و فشار‌ها و بی‌قانونی‌ها نسبت به یک تعداد افرادی که تمام فعالیت‌شان شفاف و آشکار هست و کاری خارج از منافع ملت ایران انجام نمی‌دهند چیست؟»

وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی پیش از این نیز از برگزاری نشست برخی از گروه‌های سیاسی و فرهنگی منتقد حکومت ایران جلوگیری کرده بود.

از جمله کانون نویسندگان ایران روز ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۳ در صفحه فیس‌بوک خود خبر داده بود که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با احضار یکی از اعضای این کانون از برگزاری یک نشست ادبی این نهاد «جلوگیری» کرده است.

XS
SM
MD
LG