لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۳

دانشگاه علم و صنعت تعلیق احمدی‌نژاد از کار را تکذیب کرد


محموود احمدی‌نژاد در حال تدریس در دانشگاه علم و صنعت
محموود احمدی‌نژاد در حال تدریس در دانشگاه علم و صنعت
روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت در تهران اخبار منتشر شده درباره تعليق محمود احمدی‌نژاد از تدریس در اين دانشگاه را تکذيب کرد. این دانشگاه می‌گوید مکاتبه‌ای با آقای احمدی‌نژاد نداشته است.
پيش از اين، وب‌سايت ندای انقلاب که به سپاه پاسداران منسوب است نوشته بود که رئيس جمهور سابق ايران پس از برکناری محمدسعيد جبل‌عاملی، رئيس پيشين دانشگاه علم و صنعت، از تدريس در اين دانشگاه تعليق شده است.
اما دانشگاه علم و صنعت ايران در جوابيه خود که در سايت رسمی اين دانشگاه منتشر شده اعلام می‌کند که پس از انتشار اين خبر، از دبيرخانه رياست و دبيرخانه مرکزی دانشگاه علم و صنعت «در هفته‌های اخير هيچ مکاتبه‌ای» با آقای احمدی‌نژاد صورت نگرفته است.
دانشگاه علم و صنعت تأکيد کرده است که «محتوای خبر از اساس کذب محض است».

در بیانیه این دانشگاه همچنین آمده است که انتشار اين اخبار «در حد سناريوسازی‌ها و جوسازی‌های متداول اين ايام» است.
محمدسعيد جبل‌عاملی در سال ۱۳۸۵ و پس از آن که محمود احمدی‌نژاد به رياست جمهوری ايران رسيد، به رياست دانشگاه علم و صنعت منصوب شد و تا پايان دوران رياست جمهوری او در اين سمت باقی ماند.
آقای احمدی‌نژاد خود در سال ۱۳۵۴ به عنوان دانشجوی رشته مهندسی راه و ساختمان وارد دانشگاه علم و صنعت شد و در سال ۱۳۶۸ با داشتن مدرک کارشناسی ارشد به عضويت هيئت علمی اين دانشگاه درآمد.

او در سال ۱۳۷۶ توانست مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی و برنامه‌ريزی حمل و نقل و ترافيک از همين دانشگاه به دست بياورد و سال‌هاست که در مقاطع مختلف دانشگاه علم و صنعت به تدريس مشغول است.
محمود احمدی‌نژاد در عين حال در اواخر دوران رياست جمهوری خود اعلام کرد که پس از اين دوران، دانشگاهی را به نام «دانشگاه جامع بين‌المللی ايرانيان» مديريت خواهد کرد که مجوزهای مربوط به آن را در زمان رياست جمهوری و رياست خود بر شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ کرده است.
اما شوراي عالی انقلاب فرهنگی در اولين روز پس از پايان کار دولت دهم اعلام کرد که با تاسيس اين دانشگاه موافق نيست و علت آن نيز حضور اسفنديار رحيم‌ مشايی و حميدرضا بقايی در فهرست اعضای هيئت موسس دانشگاه است؛ زيرا بر اساس مقررات وزارت علوم، هر دانشگاه غيرانتفاعی بايد ۷ تا ۸ عضو هيئت علمی داشته باشد. اين موسسات موظف‌اند در چارت سازمانی خود، از سه عضو هيئت علمی با مرتبه استادياری به بالا و يک روحانی واجدالشرايط بهره ببرند. بنابراين اسفنديار رحيم‌ مشايی که دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بين‌الملل دانشگاه پيام‌ نور بوده، فاقد صلاحيت عضويت در هيئت موسس دانشگاه به سحاب می‌آید.
اندکی بعد هم مشخص شد که در آخرين روز کاری دولت سابق، مبلغ ۱۶ ميليارد تومان از نهاد رياست جمهوری به حساب دانشگاه ايرانيان به نام محمود احمدی‌نژاد و حميدرضا بقايی واريز شده که اين مسئله خشم نهادهای نظارتی ايران را برانگيخت.
مسئولان اين دانشگاه ابتدا چنين مسئله‌ای را تکذيب کردند، اما پس از مدتی ۱۶ ميليارد تومان را به نهاد رياست جمهوری بازگرداندند.
XS
SM
MD
LG