لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۶

خامنه ای: کسانی که دشمنی آمريکا را با بزک می پوشانند خائنند


آیت‌الله خامنه‌ای با تعدادی از خانواده‌های کشته‌شدگان حوادث بعد از انقلاب ۱۳۵۷ دیدار کرده بود.
آیت‌الله خامنه‌ای با تعدادی از خانواده‌های کشته‌شدگان حوادث بعد از انقلاب ۱۳۵۷ دیدار کرده بود.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با اشاره به آنچه «چهره خشن، وحشتناک و هيولايی آمريکا» خواند، از افرادی که سعی می‌کنند «اين چهره را توجيه کنند» انتقاد کرده است.

آخرين انتقادات شديداللحن آقای خامنه‌ای از ايالات متحده آمريکا، همزمان با آن بيان شده که تيم مذاکره‌کننده ايران در وين اتريش با همتايان آمريکايی خود ديدار کرد تا دو طرف در آخرين فرصت باقی‌مانده به ضرب‌الاجل گفتگوهای هسته‌ای، به راه‌حلی درباره متن توافق نهايی برسند.

با وجود اين، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که شنبه شش تير بيان کرده و در سايت رسمی دفترش منتشر شده، از «شناخت دشمن» به عنوان «يکی از نيازهای اساسی امروز» نام برده و درباره «برخی تلاش‌ها در بزک کردن تبليغاتی و رسانه‌ای چهره‌ جنايتکار دشمن» هشدار داده است.

آقای خامنه‌ای با اشاره به آنچه «برخی از نمونه‌های اقدامات تروريستی آمريکا و عوامل آن عليه ملت ايران» بيان کرده، گفته است: «کسانی که می‌خواهند دشمنی خباثت‌آلود آمريکا و برخی دنباله‌روهای آن را با بزک تبليغاتی و رسانه‌ای بپوشانند در واقع به ملت و کشور خيانت می‌کنند.»

رهبر جمهوری اسلامی، تاکيد کرده است که «ملت بايد با شناخت عمق دشمنی دشمن برای مواجهه و مقابله در ميادين جنگ نرم، از جمله عرصه فرهنگی، سياسی و اجتماعی آماده باشد.»

پايان ماه جاری ميلادی، مصادف با سه‌شنبه نهم تير، ضرب‌الاجلی است که ايران، آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين، روسيه و آلمان، برای رسيدن به توافقی جامع و نهايی بر سر برنامه هسته‌ای جنجالی جمهوری اسلامی تعيين کرده‌اند.

قدرت‌های جهانی می‌خواهند مطمئن شوند که تهران از برنامه هسته‌ای خود برای دستيابی به تسليحاتی با اين تکنولوژی استفاده نمی‌کند. جمهوری اسلامی نيز با رد اين ادعا خواستار لغو تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران است.

آقای خامنه‌ای چند روز پيش نيز با مطرح کردن چند «خط قرمز» اعلام کرد که «لغو» تحريم‌ها «نبايد به اجرای تعهدات ايران منوط شود»، «تحريم‌های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنيت، چه کنگره آمريکا و چه دولت آمريکا بايد فورا هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقيه تحريم‌ها هم در فواصل معقول برداشته شود» و تاکيد کرد که ايران «بازرسی‌های غير متعارف، پرس‌وجو از شخصيت‌ها و بازرسی از مراکز نظامی» خود را نيز نمی‌پذيرد.

اما جان کری، وزير امور خارجه آمريکا در واکنش گفت که اين سخنان «استفاده داخلی» دارد و ايران «بايد به تعهداتش در لوزان متعهد باشد» زيرا در غير اين صورت «توافقی هم صورت نخواهد گرفت.»

XS
SM
MD
LG