لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۸

رادان: ماجرای تیراندازی مداح مشهور زیادی بزرگ شده است


احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی، با اشاره به ماجرای تيراندازی مداح مشهور در اتوبان بابايی تهران، گفته که «اين موضوع بيش از اندازه بزرگ شده» در حالی‌که چنين اتفاقی «در شهر تهران به اين وسعت، موضوعی عادی بوده است».
به گزارش خبرگزاری‌های ايران، آقای رادان، يکشنبه ۱۵ دی، در عين حال که تأکيد کرده مداح مشهور «مجوز حمل سلاح داشته»، گفته است که «فرد بنا به تشخيص خود از اسلحه‌اش استفاده می‌کند و بايد جوابگوی تشخيص‌اش نيز باشد».
رسانه‌های ايران، نام مداحی که در هفته‌های اخير و به دنبال درگيری لفظی با سرنشينان يک خودرو، با اسلحه کلت خود به سوی آنها و اتوموبيل‌شان تيراندازی کرد، محمود کريمی عنوان کرده‌اند.
آقای کريمی از مداحان مشهور ايران است که مراسم مداحی متعددی نيز در دفتر رهبر جمهوری اسلامی و در حضور علی خامنه‌ای، برگزار کرده است.
جانشين فرمانده نيروی انتظامی اگرچه تأييد کرده که برای اين مداح مشهور پرونده قضايی تشکيل شده اما گفته که «بعضی وقت‌ها به مسائلی بيش از حد پرداخته می‌شود که نبايد اين قدر به آنها اهميت دهيم».
احمدرضا رادان همچنين «اراذل و اوباش» بودن سرنشينان خودرويی که آقای کريمی به سمت آن تيراندازی کرده بود را رد کرده و گفته است: «در خبرها آمده است که اراذل و اوباش به او حمله کرده‌اند، اما حرف من اين است که اين افراد از آن اراذلی نبوده‌اند که در تعريف هفت‌گانه پليس گنجانده شود و گاهی يک حرکت در منظر مردم، حرکت اراذل و اوباش‌گونه جلوه می‌کند. اما اين افراد در تعاريف و شاخص‌های ما نمی‌گنجد».
در همين رابطه يک عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نيز گفته که موضوع اين تيراندازی به کميسيون امنيت ملی «مربوط نيست» بلکه به «پاسگاه و دادگاه و پليس» مربوط است.
منصور حقيقت‌پور در پاسخ به اين سؤال ايلنا که آيا به نظر شما موضوع حمل سلاح توسط برخی اشخاص موضوعی ملی نيست؟ تصريح کرده است: «خير، موضوع ملی نيست. تخلف است، شما هم سطح ما را پايين نياوريد. ما که کلانتری و پاسگاه نيستيم».
او گفته که «کميسيون امنيت ملی به تهديدات اساسی نظام می‌پردازد» و افزوده است: «حالا مداحی در خيابانی تيراندازی کرده، به ما چه ربطی دارد؟ اين امر که در حوزه براندازی نيست».
XS
SM
MD
LG