لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۶

مقام نظامی ایران: عربستان امکانات جدیدی برای حضور در سوریه ندارد


سردار جزایری نیز عربستان سعودی را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.
سردار جزایری نیز عربستان سعودی را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

در واکنشی دیگر به قصد عربستان برای اعزام نیرو به سوریه، مسعود جزایری، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، چنین اظهار نظر کرد که عربستان سعودی «امکانات جدیدی برای حضور در سوریه ندارد».

به گزارش روز سه‌شنبه، ۲۰ بهمن، خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای جزایری که در حاشیه یک همایش در تهران با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد افزود: «سربازان، نظامیان و کسانی که عهده‌دار جنگ نیابتی هستند در پنج سال گذشته در سوریه حضور جدی داشتند. اکنون این پرسش پیش می‌آید که عربستان آیا پتانسیل جدیدی را دارد که مجددا وارد سوریه کند؟»

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بیان این که عربستان سعودی «فاقد چنین امکاناتی» است، گفت که این کشور «همه امکانات خود را در عراق، سوریه و یمن به کاربرده اما... نتوانسته در راستای سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها موفقیتی کسب کند.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:37 0:00
لینک مستقیم

سردار جزایری نیز مانند دیگر فرماندهان نظامی و مقام‌های سیاسی جمهوری اسلامی، عربستان سعودی را متهم کرده که «در این سال‌ها تولیدکننده و توزیع‌کننده، پشتیبان و حامی تروریست‌ها در منطقه» بوده است.

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که عربستان سعودی عضو ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در نبرد با گروه حکومت اسلامی (داعش) است. این کشور همچنین گروه‌هایی مانند داعش، القاعده و جبهه‌النصره را «تروریست» می‌داند و همزمان با شیخ نمر، روحانی شیعه معترض، بیش از ۴۰ متهم همکاری و عضویت در این گروه‌ها را اعدام کرد.

عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد که آماده است نیروهای زمینی خود را برای مقابله با گروه حکومت اسلامی به سوریه اعزام کند.

دولت سوریه واکنش تندی به این اظهارات نشان داد، در حالی که آمریکا از این پیشنهاد استقبال کرد.

پیشتر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیز در عین حال که گفته بود اعزام نیروهای زمینی سعودی به سوریه «چیز بدی نیست»، افزوده بود: «فکر نمی‌کنم جرات این کار را داشته باشند و اگر این کار را کنند تیر خلاص به خود زده‌اند.»

عربستان سعودی خواهان سقوط بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، است، اما ایران قاطعانه از آقای اسد حمایت می‌کند.

XS
SM
MD
LG