لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۴

استعفای صادق خرازی از ریاست شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان


صادق خرازی
صادق خرازی

صادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب «ندای ایرانیان»، از سمت خود استعفا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این اتفاق در جلسه عصر شنبه ۳۱ مرداد شورای مرکزی این حزب و «پس از هجمه‌ها و انتقادات اخیر» از آقای خرازی رخ داد.

صادق خرازی که در مقطعی در دولت محمد خاتمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه بود، همچنین از اینکه «باعث محنت و سختی و فشار» بر اعضای حزب ندای ایرانیان شده، عذرخواهی کرده است.

خبرگزاری ایلنا در گزارش خود آورده که متن استعفای آقای خرازی در اختیار این خبرگزاری قرار دارد اما «بنا به ملاحظات اخلاقی، فعلا منتشر نمی‌شود.»

در این گزارش افزوده شده که این استعفا فقط از ریاست شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بوده و صادق خرازی از این پس به عنوان «عضو عادی» در این تشکل فعالیت خواهد کرد.

همزمان حسن یونسی، سخنگوی این حزب به خبرگزاری ایسنا گفته که شورای مرکزی درباره استعفای آقای خرازی تصمیم خواهد گرفت.

آقای خرازی در ماه‌های اخیر در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های جداگانه‌ای، اظهارات جنجال برانگیزی درباره تعدادی از چهره‌های جمهوری اسلامی و علیه برخی دیگر از اصلاح‌طلبان بیان کرده است.

او از جمله گفته که «اصلاح‌طلب وابسته به اجانب مورد تایید نیست» و افزوده در دورانی که سفیر بود، «کسانی بودند که با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند، من آن‌ها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، لیستشان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزی به مردم ارائه خواهم داد.»

صادق خرازی همچنین با اشاره به فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی گفته که از نظر حزب ندای ایرانیان «اصلاح‌طلب یعنی قاسم سلیمانی».

صادق خرازی، برادرزاده کمال خرازی، وزیر خارجه در دولت محمد خاتمی و رئیس کنونی شورای راهبردی روابط خارجی است که با حکم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در این سمت قرار دارد.

خواهر صادق خرازی نیز با مسعود خامنه‌ای، یکی از پسران رهبر جمهوری اسلامی ازدواج کرده است.

XS
SM
MD
LG