لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۲

توصيه امام جمعه تهران به دولت: دين را وارد کنيد و به داد مردم برسيد


کاظم صدیقی، امام جمعه تهران
کاظم صدیقی، امام جمعه تهران

کاظم صديقی، امام جمعه تهران، از دولت حسن روحانی خواسته تا از حاشيه‌ها به متن بيايد، دين را در جاهايی که لازم است وارد کند و به داد مردم برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آقای صديقی در نماز جمعه ۱۸ مهر، از مسائلی مانند گرانی، بيکاری و مشکلات فرهنگی انتقاد کرده است.

او خطاب به مسئولان دولتی گفته است: «به آن خدايی که اين امکانات را به شما داده از حاشيه‌ها به متن بياييد و به داد مردم برسيد و مشکلاتی مثل گرانی، مسکن و ازدواج و مشکلات فرهنگی را حل کنيد».

امام جمعه تهران تاکيد کرده است: «ما منتظر تحقق وعده‌هايی که دولت به مردم داده است از جمله برطرف کردن بيکاری و مشکل مسکن هستيم».

کاظم صديقی همچنين به مسئولان دولتی توصيه کرده «در جاهايی که لازم است حتی اگر زحمت دارد دين را وارد کنيد تا باعث رشد خود شويم».

با وجود اين توصيه‌ها، امام جمعه تهران تاکيد کرده که «مشکلات فرهنگی مهمتر از مشکلات اقتصادی است.»

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، سال ۱۳۹۳ را سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مديريت جهادی» ناميده اما تاکنون چند بار تاکيد کرده که «فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است».

او همچنين از وضعيت فرهنگی جامعه ابراز نگرانی کرده است.

انتقادهای امام جمعه تهران از وضعيت اقتصادی ايران در شرايطی بيان شده که بر اساس گزارش‌های موجود، شاخص‌های مختلف اقتصادی مانند تورم، بيکاری و گرانی از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی، بهبود يافته‌اند.

XS
SM
MD
LG