لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۹

بازداشت دو نفر به دنبال حادثه مرگبار آتش‌سوزی جمهوری


صحنه پرت شدن یکی از قربانیان
صحنه پرت شدن یکی از قربانیان
تعدادی از خبرگزاری‌های ايران اظهارات «يک منبع آگاه» را منتشر کرده‌اند که از بازداشت دو نفر در ارتباط با حادثه آتش‌سوزی اخير در يک توليدی لباس در خيابان جمهوری تهران خبر داده است.
خبرگزاری تسنيم روز پنج‌شنبه، سوم بهمن، به نقل از اين منبع آگاه گفت که افراد دستگير شده «مسئول يکی از ايستگاه‌های آتش‌نشانی به همراه اپراتور نردبام نجات» بوده‌اند که به دستور بازپرس پرونده بازداشت شده‌اند.
خبرگزاری فارس هم از بازديد عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، از محل حادثه و صدور دستور «رسيدگی فوری» به اين موضوع در شامگاه چهارشنبه، دوم بهمن، خبر داده است.
در حادثه آتش‌سوزی يک توليدی لباس در خيابان جمهوری تهران که روز يک‌شنبه، ۲۹ دی، رخ داد، دو زن کارگر به نام‌های نسرين فروتنی ۴۴ ساله و آذر حق‌نظری ۶۰ ساله برای رهايی از شعله‌های آتش از پنجره‌های ساختمان آويزان شدند، اما پس از چند دقيقه مقاومت و تقلا و در حالی‌ که نيروهای آتش‌نشانی در محل حضور داشتند، به پايين پرتاب شده و جان خود را از دست دادند.
اين حادثه به واکنش‌های گسترده‌ای هم در شبکه‌های اجتماعی و هم در ميان مسئولان حکومتی ایران دامن زد.

حسن روحانی، رئيس جمهور، با صدور دستوری به وزير کشور خواستار رسيدگی به اين حادثه شد و محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، هم وعده داد که ظرف ۱۵ روز گزارش کاملی از آن ارائه کند.
اين در حالی‌ است که تعدادی از اعضای شورﺍی شهر تهران، در تذکری کتبی به آقای قاليباف، خوﺍستار روشن شدن ﺍبعاد حادثه مرگبار برای دو کارگر شدند. محسن سرخو، يک عضو شورای شهر، نيز از شهردار تهران خواست تا برای التيام ناراحتی مردم، از سمت خود استعفا کند.
سازمان آتش‌نشانی از زيرمجموعه‌های شهرداری به شمار می‌آيد. سخنگوی اين سازمان، پس از وقوع حادثه، «ناتوانی در استقرار مستحکم خود» را عامل سقوط زنان کارگر عنوان کرد و معاون خدمات شهری شهرداری تهران نيز قربانيان حادثه را در وقوع آن «مقصر» دانست.
در همین حال محسن اکبرزاده، فرزند آذر حق‌نظری، به روزنامه شرق گفته است که به دنبال اطلاع از آتش‌سوزی با تماس مادرش، خود را به ساختمان محل حادثه رسانده و ديده است که «يکی از آتش‌نشان‌ها شروع کرد به آب‌پاشی، به‌ جای آن که شيلنگ آب را به سمت شعله‌های آتش بگيرد آن را به طرف مادرم گرفته بود و او را خيس می‌کرد، در صورتی‌ که آتش در سمت ديگر ساختمان بود. در ‌‌نهايت مادرم نتوانست بيشتر از اين خودش را نگه دارد و او هم سقوط کرد».
XS
SM
MD
LG