لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۴

یک مرزبان در درگیری با «قاچاقچیان مسلح» در سیستان و بلوچستان کشته شد


رهام‌بخش حبیبی، فرمانده مرزبانی استان سيستان و بلوچستان، از کشته شدن «يک مرزبان هنگ مرزی سراوان» در درگيری با «قاچاقچيان مسلح» خبر داده است.

آقای حبيبی، دوشنبه هشتم تير، به خبرگزاری فارس گفته که مرزبانی سراوان با «اشرافيت اطلاعاتی» از تصميم «يک باند قاچاق مواد مخدر برای انتقال محموله به داخل کشور» آگاه شد و پس از محاصره آنها و درگيری، قاچاقچی‌ها «با برجا گذاشتن محموله مواد مخدر و با استفاده از کوهستانی بودن منطقه به عمق کشور پاکستان گريختند.»

فرمانده مرزبانی سيستان و بلوچستان، درجه و نام مرزبان کشته شده را «ستوان دوم اسحاق سياسرمقدم» عنوان کرده و بر «اعتراض شديد» ايران به پاکستان به ‌دليل «عدم نظارت و کنترل مرزها و همچنين مبارزه با فعاليت گروهک‌ها و قاچاقچيان مسلح» تاکيد کرده است.

آقای حبيبی در عين حال از اينکه جمهوری اسلامی «در عمل شاهد بی‌توجهی و نابسامانی دستگاه‌های نظامی و امنيتی کشور پاکستان» است، ابراز تاسف کرده است.

ايران در سال‌های اخير به طور مرتب از اينکه گروه‌های به گفته آن «تروريستی» از خاک و مرزهای پاکستان برای عمليات در داخل ايران استفاده می‌کنند، به همسايه شرقی خود اعتراض کرده است.

استان سيستان و بلوچستان ايران طی سال های اخیر شاهد نا امنی بوده است. در سال‌های اخير و به دنبال درگيری‌های متعدد ميان گروه‌های مسلح مختلف با نظاميان وابسته به حکومت مرکزی، گروگان‌گيری، بمب‌گذاری و عمليات تروريستی ديگر، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

XS
SM
MD
LG