لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۰

چهار تکاور ارتش ایران در سوریه کشته شدند


چهار تکاور کشته شده ایرانی در سوریه
چهار تکاور کشته شده ایرانی در سوریه

سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، روز چهارشنبه مرگ «چهار تن از کارکنان» این نیرو در سوریه را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای پوردستان این خبر را روز چهارشنبه، ۲۵ فروردین، در مراسم تشییع جنازه دو نفر از این کشته‌شدگان ایرانی جنگ داخلی سوریه اعلام کرده است.

پیشتر در روز دوشنبه، ۲۳ فروردین‌ماه، رسانه‌های ایران از مرگ چهار کادر ارتش جمهوری اسلامی از جمله «اولین تکاور» این نیروی نظامی در سوریه خبر داده‌ بودند: محسن قوطاسلو که در گزارش‌های روز دوشنبه نامش از جمله در خبرگزاری ابنا «قیطاسلو» ثبت شده بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی همچنین توضیح داد که این افراد در حمله «چند هزار نفر از نیروهای جبهه‌النصره و تکفیری‌ها به جنوب حلب» کشته شدند.

آقای پوردستان روز چهارشنبه در عین حال ادعا کرده است که این چهار نفر «قبل از شهادت توانستند تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره را منهدم کنند و ۲۰۰ کشته از آنها بگیرند» که به گفته فرمانده نیروی زمینی «تمامی اسناد آن نیز موجود است».

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نام و درجه نظامی این کشته‌شدگان را «سرهنگ مجتبی ذوالفقارنسب»، «سروان مرتضی زرهرند»، «ستوان دوم مجتبی یداللهی منفرد» و «محسن قوطاسلو» اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، دو تن از این افراد از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد (نیروی ویژه هوابرد ارتش مشهور به کلاه‌سبزها) و دو نفر دیگر از تکاوران تیپ ۲۵۸ پژوهنده و تیپ ۴۵ شوشتر بودند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماه جاری اعلام کرد که تکاوران (کماندوهای) خود را برای کمک به دولت بشار اسد و آن چه «دفاع از حرم مقدسات شیعه» می‌نامد، به سوریه اعزام کرده است.

در همین حال در دو سال و به‌ویژه در ماه‌های اخیر ده‌ها فرمانده و سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

جمهوری اسلامی همچنین یگان‌هایی از اتباع پاکستانی و افغانستانی را به سوریه اعزام کرده که ده‌ها نفر از آنها نیز کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG