لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۲

یک معلم زندانی در ایران مجددا اعتصاب غذا کرد


محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی زندانی کانون صنفی معلمان ایران
محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی زندانی کانون صنفی معلمان ایران

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی زندانی کانون صنفی معلمان ایران، اعلام کرده که از روز پنجم آذر و در اعتراض به «حکم ناعادلانه دادگاه» علیه خود، در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

آقای بهشتی لنگرودی در نامه‌ای که پنجشنبه ۱۲ آذر در سایت حقوق معلم و کارگر منتشر شده، گفته است که «۲۵ سال از عمر خود را صرف تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم کرده و بیش از ۱۵ سال نیز در قالب فعالیت‌های صنفی، در خدمت فرهنگیان» بوده اما اکنون چند روز است که «در اعتراض به حکم ناعادلانه قاضی صلواتی مبنی بر ۹ سال حبس، از جانب دادگاه چند دقیقه‌ای» اعتصاب غذا کرده است.

سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران، ابراز امیدواری کرده تا «مسئولان قضایی با شنیدن فریاد تظلم خواهی» او، نسبت به «توقف اجرای حکم تا زمان اعاده دادرسی در دادگاهی صالح، علنی و با حضور هیئت منصفه» اقدام کنند.

محمود بهشتی لنگرودی به گفته خودش و کانون صنفی معلمان ایران، در دادگاهی پنج دقیقه‌ای که سال ۱۳۸۹ به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، به مجموعا ۹ سال حبس محکوم شد.

سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران، پیش از این نیز در زندان اعتصاب غذا کرده بود.

آقای بهشتی لنگرودی تاکید کرده که «مسئولیت هر اتفاق ناخوشایندی که طی دوران اعتصاب غذا متوجه» او شود «به عهده همه کسانی خواهد بود که ظلم مذکور را در حق من مرتکب شده و یا در برابر این دادخواهی سکوت و بی‌تفاوتی اختیار می‌کنند.»

XS
SM
MD
LG