لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۷

تاکید دوباره وزارت علوم: دانشگاه احمدی‌نژاد مجوز فعالیت ندارد


محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی، از مسئولان دانشگاه ایرانیان
محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی، از مسئولان دانشگاه ایرانیان

حسين حسينی، مديرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم ایران، روز چهارشنبه بار دیگر تاکيد کرد که دانشگاه جامع بين‌المللی ايرانيان متعلق به محمود احمدی‌نژاد مجوز فعاليت ندارد.

این نخستین بار نیست که مسئولان وزارت علوم در دولت حسن روحانی از غیرقانونی بودن دانشگاه منتسب به محمود احمدی‌نژاد می‌گویند، اما به‌رغم این هشدارها باز از فعالیت این دانشگاه و آگهی‌های آن خبر می‌رسد.

آقای حسينی در گفت‌وگويی با خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، که روز چهارشنبه، ۲۶ آذر، منتشر شد گفت: «ما قبلا نظر شورای گسترش و شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر عدم مجوز برای فعاليت اين دانشگاه را اعلام کرده‌ايم.»

تاکيد مديرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم بر غيرقانونی برودن فعاليت دانشگاه ايرانيان، در واکنش به اطلاعيه اين دانشگاه درباره آغاز فعاليت‌های مرکز آموزش مجازی بيان شده است.

اما حسين حسينی با تاکيد بر غيرقانونی بودن فعاليت‌های اين دانشگاه، خواستار «ورود مراجع قانونی» به موضوع شده است.

يک روز پيش از اين مقام وزارت علوم، حسين آذين، سخنگوی کميسيون اصل نود مجلس شورای اسلامی، نيز با غيرقانونی خواندن «هرگونه اقدامی برای جذب دانشجو از سوی دانشگاه ايرانيان»، از وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا «طبق مقررات از فعاليت دانشگاه ايرانيان جلوگيری کنند».

دانشگاه جامع بين‌المللی ايرانيان که زير نظر محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور سابق ايران، و تعدادی از نزديکان او اداره می‌شود، دوشنبه، ۲۴ آذر، در اطلاعيه‌ای از آغاز به کار مرکز آموزش مجازی خود خبر داد.

در اطلاعيه اين دانشگاه از علاقه‌مندان خواسته شده بود که «برای بهره‌گيری از آموزش‌های مجازی» دانشگاه جامع بين‌المللی ايرانيان، به وب‌سايت اين دانشگاه مراجعه و ثبت‌نام کنند.

اين اطلاعيه در حالی منتشر شده است که وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در شهريورماه سال جاری و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرگونه فعاليت دانشگاه ايرانيان را غيرقانونی اعلام کرده بود.

در واکنش، دانشگاه جامع ايرانيان تاکنون چند بار تاکيد کرده که اين دانشگاه مجوز فعاليت قانونی را از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتخانههای مربوطه، دريافت کرده است.

اما وزارت علوم همچنان تاکيد می‌کند که فعاليت‌های اين دانشگاه در حوزه‌های مختلف غيرقانونی است.

XS
SM
MD
LG