لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۳

تایید حکم چهار سال زندان برای سیلویو برلوسکونی


ديوان عالی ايتاليا روز پنج‌شنبه، ۱۰ مرداد، حکم زندان برای سيلويو برلوسکونی، نخست وزير سابق اين کشور را تاييد کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، این نهاد قضایی اعلام کرد از حکم چهار سال زندان برای آقای برلوسکونی که به «فرار مالياتی» متهم شده است، حمایت می‌کند.
این گزارش می‌گوید، با وجود اين که حکم چهار سال زندان نخست وزير سابق ايتاليا تایید شده اما بر اساس يکی از قوانين اين کشور که هدف از آن کاهش تعداد زندانیان است، حکم صادر شده به صورت خودکار به يک سال کاهش خواهد يافت.

آقای برلوسکونی نمی‌تواند خواهان تجدیدنظر در تصمیم دیوان عالی ایتالیا شود، اما با توجه به سن بالایی که دارد و نیز کوتاه بودن حکم زندان، احتمال می‌رود که او اين يک سال را نيز در خانه‌اش سپری کند.
ديوان عالی ايتاليا همچنين دستور داده حکم پنج سال محروميت نخست وزير سابق اين کشور از فعاليت سياسی و مسئوليت‌های دولتی در دادگاه تجديدنظر بررسی شود.
سيلويو برلوسکونی که يک ميليونر و مالک مجموعه‌ای از بنگاه‌های عظيم رسانه‌ای در اين کشور است، در پرونده‌ای دیگر متهم است محتوای مکالمه يکی از رقبای سياسی خود را برای انتشار در اختيار روزنامه‌ای قرار داده که به برادرش تعلق داشت.
محتوای اين مکالمه توسط سازمان‌های جاسوسی ايتاليا «شنود» شده بود.
نخست وزير سابق ايتاليا، با مجموعه‌ای از اتهامات دیگری مانند برقراری رابطه جنسی با دختران زير سن قانونی با پرداخت پول، فساد اقتصادی و رشوه روبرو است که اين اتهامات به طور جداگانه در دادگاه‌های مختلف اين کشور در حال بررسی هستند.
XS
SM
MD
LG