لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۹

اخبار ضدونقیض از «اسارت ۱۸ نیروی خارجی سپاه قدس» توسط جیش‌العدل


در حالی که گروه جيش‌العدل تصاوير افرادی را منتشر کرده که می‌گويد «۱۸ تن از نيروهای مزدور خارجی وابسته به ارگان تروريستی سپاه قدس» هستند، مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه اين خبر را تکذيب کرده است.

قاسم حسن‌زاده، مسوول روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه، روز سه‌شنبه اول ارديبهشت به سايت «آرمان کرمان» گفته است، اين خبر «که توسط گروه تروريستی جيش‌العدل و شبکه العربيه منتشر شده هيچ صحتی ندارد و هيچ درگيری‌ای در اين منطقه رخ نداده است».

سيدباقر حسينی، نماينده زابل و عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی نيز با تکذيب اين خبر، به سايت «خانه ملت» گفته که «با پيگيری از مسئولان استانی مشخص شد اين گروگانگيری ادعايی بيش نيست».

اين در حالی است که گروه جيش‌العدل با انتشار تصاويری در وبلاگ و صفحه فيس‌بوک خود، افرادی را نشان داده که می‌گويد «۱۸ تن از نيروهای مزدور خارجی وابسته به ارگان تروريستی سپاه قدس در مسير اعزام به پايگاه آموزشی سپاه قدس در نصرت آباد» بودند.

جيش‌العدل افزوده که با «اشراف کامل امنيتی اطلاعاتی بر منطقه» اجازه نخواهد داد که «رژيم از محدوده عملياتی سازمان جهت مقاصد تروريستی‌اش از نيروهای مزدور خارجی استفاده کند».

اين گروه، محل اسارت اين ۱۸ تن را منطقه نصرت‌آباد در شمال غربی زاهدان، مرکز استان سيستان و بلوچستان اعلام کرده است.

در عمليات متعدد گروه شبه‌نظامی جيش‌العدل در سال‌های اخير، ده‌ها نيروی نظامی و امنيتی جمهوری اسلامی و تعدادی از افراد غيرنظامی کشته شده‌اند.

جیش‌العدل می‌گوید برای «احقاق حقوق مردم تحت ستم و سنی‌مذهب بلوچ» می‌جنگد اما ایران در کنار آمریکا و تعدادی دیگر از کشورها این گروه را «تروریستی» می‌داند.

XS
SM
MD
LG