لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۷

جواد لاریجانی: نمونه افرادی مانند هاشمی که ریل عوض کردند منتظری بود


محمدجواد لاریجانی، معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه است.
محمدجواد لاریجانی، معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه است.

محمدجواد لاریجانی، معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، با متهم کردن اکبر هاشمی رفسنجانی به «تغییر مسیر» و انحراف از «انقلاب» گفت: «نمونه بارز افرادی مانند هاشمی که ریل عوض کردند، آیت‌الله منتظری بود.»

آقای لاریجانی این سخنان را در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری تسنیم بیان کرد که با اشاره به برخی سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود که آقای رفسنجانی «امروزه بعضا اظهاراتی به زبان جاری می‌کنند که خود غربی‌ها هم از گفتن آنها اکراه دارند».

در این مصاحبه که روز دوشنبه، ۱۶ فروردین، منتشر شد، معاون بین‌الملل قوه قضائیه، «این گونه اتفاقات را در انقلاب غیرقابل اجتناب» توصیف کرده است.

محمدجواد لاریجانی با اشاره به آقای منتظری می‌گوید: «وی مبارزات وسیعی داشت، از یاران امام بود و به انقلاب اعتقاد عمیق داشت. او بهترین مجموعه کتاب‌ها را راجع به ولایت فقیه که برگرفته از فقه بود نوشت که من غالبا به آنها مراجعه می‌کنم و همواره برای ایشان طلب غفران و آمرزش دارم. اما وی به جایی رسید که در مقابل فقیه، رهبر و انقلابی مسلم ایستاد و مواضعی گرفت که مواضع غربی‌ها بود.»

حسینعلی منتظری که در آذرماه ۱۳۸۸ درگذشت، اولین و تنها کسی در تاریخ تقریبا ۴۰ ساله جمهوری اسلامی بود که توسط مجلس خبرگان رهبری به عنوان «قائم مقام رهبری» انتخاب شد.

آقای منتظری در فروردین ۱۳۶۸ و به دنبال بالاگرفتن اختلافاتش با روح‌الله خمینی، رهبر وقت جمهوری اسلامی، از این سمت برکنار شد.

در ماه‌های اخیر که اختلافات اکبر هاشمی رفسنجانی با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به ویژه درباره برنامه موشکی ایران بالا گرفته، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام چند بار توسط مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی با آقای منتظری مقایسه شده است.

از جمله محمدرضا تویسرکانی٬ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، که به او هشدار داد مراقب باشد تا «بلایی» که سر حسینعلی منتظری آمد بر سر او نیاید.

علیرضا پناهیان، از روحانیون نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، نیز در سخنرانی پیش از نماز جمعه ۱۳ فروردین مشهد، با اشاره به بحث «خائن یا نادان» که توسط آقای خامنه‌ای درباره اکبر هاشمی رفسنجانی بیان شده، گفت: «حضرت امام یک ‌بار یک آدم ساده را معرفی کردند و او را عزل کردند. به دستور حضرت امام یک ‌روزه عکس‌های او که در تمام نهادهای رسمی کشور وجود داشت، پایین آمد. آن فرد ساده‌لوح هم آقای منتظری بود.»

به گزارش سایت رجانیوز، آقای پناهیان با بیان این که «فعلا نمی‌خواهیم درباره احتمال خیانت صحبت کنیم» همچنین گفت: «آدم ساده همیشه پل قرار می‌گیرد برای جبهه باطل.»

محمدجواد لاریجانی نیز در مصاحبه با تسنیم تصریح کرده است که «انقلابی بودن ژنتیکی نیست» و رهبر جمهوری اسلامی هم بر این تاکید دارد که «یکی از جهات نفوذ تغییر جهت در انقلابی بودن است».

XS
SM
MD
LG