لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۲

در سراسر ایران «کمتر از ۷۰ ناظر غذا و دارو» وجود دارد


حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران
حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران، از وجود «کمتر از ۷۰ ناظر» در حوزه نظارت بر غذا و داروی سراسر کشور خبر داده است.

به گزارش شنبه ۲۸ فروردين صداوسيمای ايران، آقای قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به خبرنگاران که از او درباره توزيع «الکل خوراکی» در داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌های ايران پرسيده بودند، گفت که مشکل وزارت بهداشت اين است که برای نظارت بر حوزه غذا و دارو در سراسر کشور «کمتر از ۷۰ ناظر» در اختيار دارد.

محمد هاشمی، سخنگوی سازمان غذا و داروی ايران نيز با تاييد اين مسئله، از «کمبود بودجه و منابع» به عنوان دليل اصلی کمبود ناظر نام برده است.

آقای هاشمی گفت که وجود اين تعداد ناظر برای تمام ايران «واقعا کم» است و در عين حال خواستار «تقويت و توسعه امکانات و تجهيزات آزمايشگاهی» نيز شد.

در گزارش صداوسيما آمده است که يکی از مشکلات کمبود ناظر غذا و دارو در ايران اين است که اجناسی در داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها برای فروش وجود دارد که سازمان غذا و دارو فروش آنها را ممنوع اعلام کرده است.

بر اساس گفته‌های وزير بهداشت، با توجه به جمعيت تقريبا ۸۰ ميليون نفری ايران و وجود حدود ۴۰۰ شهر در کشور، به ازای هر يک ميليون نفر و هر پنج شهر، کمتر از يک ناظر غذا و دارو مشغول به کار است.

XS
SM
MD
LG