لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۸

پافشاری زهرا موسوی: کسی از ما نپرسید که چه اتفاقی افتاد


زهرا موسوی، دختر دوم ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، با رد ادعاها مبنی بر اين که او و خواهرانش آغازگر و مقصر درگيری اخير با ماموران امنيتی بوده‌اند، می‌گوید که آنها در دولت جديد با شعار «شفاف‌سازی» انتظار نداشته‌اند «واقعيت‌هايی که رخ داده آن هم توسط چيزهايی مثل منبع آگاه يا موثق تکذيب شود».
خانم موسوی در گفت‌وگويی با وب‌سايت کلمه که روز جمعه، دهم آبان، منتشر شد همچنین ادعای «جوسازی رسانه‌ای» عليه خود و خواهرانش را رد کرده است.
به گفته زهرا موسوی، از مراجع رسمی و غیررسمی کشور تاکنون کسی در این باره با آنها گفت‌وگویی نکرده و واکنش مقامات همچون وزیر دادگستری هم همگی بر اساس موضع‌گیری «منبع آگاه وزارت اطلاعات» بوده است.

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری، روز چهارشنبه، ۸ آبان، در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر «ضرب‌وشتم» دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد گفته بود: «اين يک ماجراجويی و جوسازی رسانه‌ای بود و متاسفأنه اين حرف‌ها حاشيه‌سازی است و دولت بنا نيست وارد اين ماجراها شود.»
اين در حالی است که قبل از آقای پورمحمدی، سخنگوی قوه قضائيه اعلام کرده بود که وزارت اطلاعات در حال رسيدگی به اين مسئله است.
دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، از رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات ۱۳۸۸، می‌گويند روز پنج‌شنبه، دوم آبان، برای ملاقات با پدر و مادر خود به محل نگهداری آنها رفته بودند و پس از آن که در مقابل درخواست ماموران امنيتی زن برای درآوردن تمام لباس‌های خود برای بازرسی بدنی مقاومت کردند، از مامور امنيتی سيلی خورده و مورد ضرب‌وشتم و بی‌احترامی قرار گرفته‌اند.
به گفته زهرا موسوی، ماموران امنیتی در خفا بارها از آنها عذرخواهی کرده‌اند، اما «همین که مسئله عمومی شد، ورق برگشت و ما متهم به جوسازی شدیم».

به جز وزير دادگستری، صادق آملی لاريجانی، رئيس قوه قضائيه نيز در واکنش به اين ادعا و حاشيه‌های آن گفته بود که «جريان فتنه نمی‌خواهد دامنش را جمع کند» و از اين که «هر روز مسائلی را ايجاد می‌کنند، به موضوعاتی در رسانه‌هايشان با شاخ‌وبرگ فراوان می‌پردازند تا حوادث را معکوس جلوه ‌دهند»٬ ابراز تاسف کرده بود.
به گفته رئيس قوه قضائيه، «اصل ماجرای اخير بر اساس گزارش دقيق وزارت اطلاعات، چيز ديگری بود» و افزوده بود: «جريان فتنه هر بار يک موضوع را ‌برای حمله به مسئولان نظام دستاويز رسانه‌ای خود قرار می‌دهد. برخی از اصحاب فتنه خارج‌نشين گفته‌اند روسای قوا در اين حوادث بايد شرمسار باشند.»
اما آقای آملی لاريجانی گفته بود که «ما به برخورد با فتنه مفتخريم».
زهرا موسوی، دختر ميرحسين موسوی، با بيان وقايع روز ملاقات با پدر و مادر خود و در واکنش به سخنان يک مقام امنيتی که گفته بود رفتار او و خواهرانش در روز ملاقات «خارج از ضابطه بوده»٬ گفته است: «کدام ضابطه و چارچوب؟ شايد منظورشان اين است که هر دستوری که بدهند و هر تعيين تکليفی که بکنند ما به خاطر اين که پدر و مادرمان زندانی هستند بايد به آن تن بدهيم و هر تحقير و خفتی را بپذيريم و اين امر بر آنها مشتبه شده که قواعد را هر بار تغيير دهند و از سوی ديگر سکوت اجباری و ناخواسته ما موجب شده فکر کنند مجازند تا کم‌کم به شکستن حريم‌ها و خط قرمزها دست بزنند.»
او می‌افزاید: «ما چنين ضابطه‌های نانوشته‌ای را هرگز نه پذيرفتيم و نه می‌پذيريم» و پرسيده است: «آيا در خانه امنی که در کنار خانه پدر و مادر ماست و پر از دوربين و شنود هست، اين صحيح است و اين ضابطه وجود دارد که ما را در مقابل دوربين‌ها عريان کنند؟»
زهرا موسوی درباره مامور زنی که با او و خواهرانش درگير شده بود، گفته است: «ايشان نوع درگيريش واقعا متفاوت بود و قدرت و زور غيرعادی داشت و کاملا به نظر من کارآموخته بود.»

دختر ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، درباره احتمال شکايت قانونی از برخورد ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی گفته است: «ضمن حفظ حق شکايت به مراکز قانونی شکايت‌مان را به خدا و به مردم می‌بريم که وضعيت ما را می‌دانند و همدرد ما هستند».
زهرا موسوی در عين حال از دسترسی پدر و مادرش به تلويزيون حکومتی ايران خبر داده و گفته است که آنها «کوچک‌ترين تحولات را خيلی دقيق بررسی می‌کنند».
به گفته دختر ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، ديدگاه‌های پدر و مادرش درباره دولت حسن روحانی «مشخص» است و آنها «مشفق و خيرخواه اين دولت» هستند و آن را «برآمده از رای مردم» می‌دانند.
XS
SM
MD
LG