لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۳

آتش‌سوزی عمدی در مسجدی در سوئد پنج مجروح بر جای گذاشت


بر اثر آتش‌سوزی «عمدی» در يک مسجد در شهر اسکيلستونا در سوئد، پنج نفر مجروح شدند. حمله به مسجد روز پنج‌شنبه، چهارم دی، در حالی که حدود ۲۰ نفر نمازخوان در آن حضور داشتند رخ داد.

شبکه خبری اسکای نيوز، سخنان لارس فرانزل، سخنگوی پليس، را منتشر کرده که به نقل از يک شاهد عينی گفته است: «فردی با پرتاب يک شیء به درون مسجد، باعث آغاز آتش‌سوزی شد.»

آتش‌سوزی در طبقه اول ساختمانی رخ داده که به عنوان مسجد فعاليت می‌کند. مجروحان به بيمارستان منتقل شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نيز بخشی از بيانيه پليس سوئد را منتشر کرده که در آن تاکيد شده تحقيقات پيرامون اين حادثه به عنوان يک «آتش‌سوزی عمدی» انجام خواهد شد.

سوئد که يکی از مرفه‌ترين کشورهای جهان است، در ماه‌های اخير با افزايش قدرت جريان‌های راست‌گرای ضد مهاجر روبه‌رو بوده است. اين جريان‌ها خواستار کاهش تعداد مهاجران در سوئد هستند.

در ماه جاری ميلادی، حزب دست راستی «دموکرات‌ها» با حمايت نکردن از لايحه بودجه دولت ائتلافی، باعث سقوط آن شد.

عمر مصطفی، رئيس موسسه اسلامی سوئد، در گفت‌وگويی با راديو اس آر اين کشور، نسبت به «تشديد نفرت از مسلمانان» هشدار داده است.

شهر اسکيلستونا که از شهرهای پرمهاجر سوئد با جمعيت زياد مسلمان است، در اوايل سال ۲۰۱۴، به صحنه‌ای از درگيری‌ها ميان اعضای گروه‌های نئونازی و دست راستی با مخالفان‌شان تبديل شد.

در ماه ژانويه گذشته نيز مهاجمان ناشناس، تعدادی صليب شکسته سياه بر روی در يک مسجد در استکهلم نصب کردند. در ماه دسامبر نيز نئونازی‌ها با حمله به تظاهرات ضد نژادپرستی در حومه استکهلم، سه نفر را راهی بيمارستان کردند.

XS
SM
MD
LG