لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۳

وزیران کشور و بهداشت خواستار پیگیری قتل پزشک اردبیلی شدند


اصغر پیرزاده، پزشک اردبیلی که روز پنجشنبه به قتل رسید.
اصغر پیرزاده، پزشک اردبیلی که روز پنجشنبه به قتل رسید.

وزرای کشور و بهداشت ايران از پيگيری پرونده قتل يک پزشک در اردبيل خبر داده‌اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور، روز جمعه دوم مرداد و در صفحه اينستاگرام خود نوشت که «لازم است شورای تامين استان {اردبيل} در سريع‌ترين زمان ممکن برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و ارائه گزارش آن به مراجع ذيصلاح و مردم شريف تشکيل جلسه دهد».

وزير کشور ایران به مردم نيز توصيه کرد تا «به فضای غير واقعی شکل گرفته در برخی رسانه‌های غير رسمی و مجازی توجه نکرده و آخرين نتايج بررسی‌ها را صرفا از مراجع رسمی و قانونی پيگير شوند».

ايرج حريرچی، قائم مقام وزير بهداشت، نيز گفته است که «موضوع فوت پزشک متعهد اردبيلی را با دستور شخص وزير بهداشت از مراجع قانونی پيگيری خواهيم کرد».

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای حريرچی نيز «از جامعه پزشکی و رسانه‌ها» درخواست کرد تا «روشن شدن ابعاد موضوع از سوی مراجع ذيصلاح از هر گونه گمانه‌زنی پرهيز کنند».

عليرضا زالی، ریيس کل سازمان نظام پزشکی هم در نامه‌ای به دادستان کل و فرمانده نيروی انتظامی، خواستار پيگيری قتل اصغر پيرزاده، پزشک اردبيلی شد.

ریيس دانشگاه علوم پزشکی اردبيل پيش از اين گفته بود که آقای پيرزاده، متخصص خون و سرطان شناس، ظهر پنجشنبه برای عيادت از يک بيمار به منزل او رفته بود که توسط همراه نوجوان بيمار با ضربات چاقو مجروح می‌شود و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

اما به گزارش خبرگزاری ايرنا، ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب اردبيل، گفت بر اساس تحقيقاتی که تاکنون به عمل آمده و «بر خلاف آنچه در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده، هيچ گونه رابطه‌ای مبنی بر بيمار و پزشک بين قاتل و مقتول وجود نداشته است».

آقای عتباتی افزود که «تحقيقات تکميلی از جمله در زمينه انگيزه وقوع اين جرم هم‌اکنون توسط پليس آگاهی اردبيل و دادستانی ادامه دارد».

حسن عاملی، نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه اردبيل هم از مردم استان خواست تا «موضوع را به دستگاه قضايی واگذار کنند و هيچکس خود را در مقام قضاء قرار ندهد».

XS
SM
MD
LG