لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۵

رهبر حزب‌الله: تکفیری‌ها بیشتر از کاریکاتور به پیامبر توهین می‌کنند


حسن نصرالله
حسن نصرالله

حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان، با انتقاد از «گروه‌های تکفيری که خود را منتسب به سیره پيامبر اسلام جا می‌زنند» گفت که اين گروه‌ها «با اقدامات وحشيانه و غيرانسانی خود بزرگ‌ترين دشمنی و بدترين توهين را به پيامبر اسلام روا داشته‌اند».

به گزارش سايت رسمی حزب‌الله لبنان، آقای نصرالله روز جمعه، ۱۹ دی، در جريان يک سخنرانی افزود که «توهينی» که گروه‌های به گفته او «تکفيری» به پيامبر مسلمانان کرده‌اند، به حدی است که «حتی اهانت دشمنان پيامبر با نوشتن کتاب، کشيدن کاريکاتور و فيلم به پای آن‌ نمی‌رسد».

با اين که دبيرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود نامی از هفته‌نامه طنز شارلی ابدو نبرده، به نظر می‌آيد اين سخنان او اشاره‌ای به قتل‌عام کارتونيست‌ها و پرسنل اين مجله فرانسوی باشد، حادثه‌ای که روز چهارشنبه، ۱۷ دی، در مرکز پاريس و توسط دو برادر الجزايری‌الاصل مرتبط با گروه القاعده رخ داد و بزرگ‌ترين حادثه تروريستی در فرانسه در دهه‌های اخير بود.

دبيرکل حزب‌الله لبنان همچنين از «سر بريدن،‌ اعدام و به خاک و خون کشيدن مراسم تولد پيامبر در يمن» به عنوان مواردی نام برده که «بيشتر از هر چيز ديگری برای اسلام به تهديد تبديل شده و بزرگ‌ترين چالشی است که اسلام با آن مواجه است».

حسن نصرالله خواستار «وحدت و ايستادگی همه گروه‌های اسلامی در برابر جريانات تکفيری» شده و در عين حال برخی کشورهای اروپايی را به عنوان «صادرکننده تروريسم تکفيری» توصیف کرد.

در همين روز، آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نيز در جريان يک سخنرانی در تهران، از «جريان‌های تکفيری» به عنوان «خطری بزرگ برای دنيای اسلام» نام برد و خواستار «وحدت مسلمانان» شد.

به گزارش وب‌سايت رسمی دفتر آقای خامنه‌ای، او از اين که «برخی دولت‌های مسلمان، به عواقب حمايت از اين جريان بی‌توجهند و نمی‌فهمند که اين آتش، دامن همه آنها را هم خواهد گرفت» انتقاد کرد.

رهبر جمهوری اسلامی همچنين «قدرت‌های جهانی» را به «برنامه‌ريزی برای اختلاف انداختن ميان مسلمانان و تحت‌الشعاع قرار دادن» آن چه «بيداری اسلامی» نام برد، متهم کرد.

XS
SM
MD
LG