لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۴

کره جنوبی: آزمایش موشکی کره شمالی از زیردریایی ناموفق بود


تصویری از یکی از آزمایش‌های موشکی کره شمالی
تصویری از یکی از آزمایش‌های موشکی کره شمالی

کره جنوبی می‌گوید که کره شمالی در روز شنبه چهار اردیبهشت، یک موشک بالستیک را از یکی از زیردریایی‌های خود در دریای ژاپن شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که این موشک تنها توانسته ۳۰ کیلومتر را طی کند و آزمایش آن موفقیت‌آمیز نبوده است.

ایالات متحده آمریکا واکنشی فوری به آخرین آزمایش موشکی کره شمالی نشان داده و آن را «نقض فاحش» قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد توصیف کرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته که واشینگتن، فعالیت‌های کره شمالی و «به ویژه فعالیت‌های نظامی» آن را «از نزدیک تحت نظر» دارد.

آقای کربی بار دیگر تأکید کرده که آمریکا از کره شمالی می‌خواهد تا از «انجام اقداماتی که به تنش بیشتر در منطقه می‌انجامد» خودداری کند.

خبرگزاری اینترفکس هم به نقل از یک منبع آگاه در مسکو، از ثبت شلیک یک موشک بالستیک از یک زیردریایی کره شمالی در روز شنبه توسط سامانه هشدار موشکی روسیه خبر داده است.

این مقام آگاه در عین حال گفته است که مسکو این آزمایش را «تهدید» نمی‌داند.

کره شمالی در ماه‌های اخیر چندین آزمایش مختلف موشکی انجام داده و مدعی دستیابی به توان هسته‌ای نظامی برای ضربه زدن به آمریکا و نیز توانایی شلیک موشک‌های بالستیک از زیردریایی شده است.

آمریکا به برخی توانایی‌های ادعایی کره شمالی با دیده شک و تردید نگاه کرده و البته همواره تأکید کرده که آماده است تا با هرگونه حمله احتمالی این کشور به خود مقابله کند.

XS
SM
MD
LG