لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۲

اوباما: داعش در نهایت به طور کامل در عراق شکست می‌خورد


باراک اوباما در کنفرانس خبری نشست گروه ۷
باراک اوباما در کنفرانس خبری نشست گروه ۷

باراک اوباما، ریيس جمهوری آمريکا، تاکيد کرد که اگرچه طول خواهد کشيد اما گروه حکومت اسلامی در نهايت، به طور کامل شکست خواهد خورد و از عراق بيرون رانده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای اوباما روز دوشنبه ۱۸ خرداد در آلمان و در اجلاس گروه ۷ گفت که چالش‌ها در عراق قابل توجه باقی می‌مانند و افزود که شکست نهايی حکومت اسلامی در عراق، به موفقيت ائتلاف بين‌المللی به رهبری آمريکا بستگی دارد.

ریيس جمهوری ايالات متحده تاکيد کرد «کاملا مطمئن» است که اگر دولت حيدر عبادی، همه عراقی‌ها را نمايندگی کند، شکست داعش حتمی خواهد بود.

گروه حکومت اسلامی که داعش نیز خوانده می‌شود، در چند سال‌ اخیر بخش‌های وسیعی از خاک سوریه و عراق را تصرف کرده و گروه‌های مرتبط با آن نیز در کشورهایی مانند نیجریه و لیبی، مناطقی را به کنترل خود در آورده‌اند.

باراک اوباما در حاشيه اين نشست با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود نيز ديدار کرد و دو رهبر بر اتحاد قدرت‌های جهانی در ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای با ايران تاکيد کردند.

روسای جمهوری اين دو کشور عضو شورای امنيت سازمان ملل متحد، روز دوشنبه و در حاشيه اجلاس گروه ۷ با يکديگر ديدار کردند.

دو رهبر همچنين درباره چگونگی دور نگاه داشتن ايران از دستيابی به جنگ‌افزار هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

آنها همچنين تاکيد کردند که تحريم‌های اقتصادی عليه روسيه، تا زمانی که مسکو توافق صلح اوکراين را به طور کامل اجرا نکند، پابرجا باقی بمانند.

آقای اوباما همچنين در جريان کنفرانس خبری خود گفت سربازان روس عليرغم تکذيب مسکو همچنان به عمليات خود در شرق اوکراين ادامه می‌دهند و کشورهای گروه ۷ آماده‌اند تا در صورت لزوم، تحريم‌های سخت‌تری عليه روسيه به تصويب برسانند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دهکده کرون آلمان، محل برگزاری نشست گروه ۷:

به گزارش خبرگزاری رويترز، ریيس جمهوری آمريکا، روسيه را به ادامه «نقض حاکميت و تماميت ارضی» اوکراين متهم کرد.

باراک اوباما افزود اين ولاديمير پوتين، ریيس جمهوری روسيه، است که بايد تصميم بگيرد آيا می‌خواهد اقتصاد روسيه را با «تمايلی اشتباه برای بازسازی شکوه امپراتوری شوروی» نابود کند يا نه.

به دنبال الحاق منطقه خودمختار کريمه اوکراين به روسيه در سال گذشته، جنبش مسلحانه جدايی‌طلب‌های طرفدار روسيه در مناطق شرقی اوکراين که هم‌مرز با روسيه‌اند و سقوط هواپيمای مسافربری خطوط هوايی مالزی توسط موشک‌های روسی در آسمان اوکراين، اتحاديه اروپا و آمريکا تحريم‌های بی‌سابقه‌ای را عليه روسيه اعمال کرده‌اند.

باراک اوباما درباره عراق گفت که «اقدامات بيشتری بايد انجام می‌شد» تا از موج پيوستن جنگجويان خارجی به حکومت اسلامی در عراق و سوريه جلوگيری کند.

XS
SM
MD
LG