لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۶

مرگ فیلیپ سیمور هافمن، هنرپیشه آمریکایی، به علت مصرف بیش از اندازه مواد مخدر


فيليپ سيمور هافمن، از مشهورترين و ستايش‌شده‌ترين هنرپيشه‌گان تئاتر، سينما و تلويزيون آمريکا، درگذشت.
آقای هافمن هنگام مرگ ۴۶ سال داشت و جسد بی‌جانش روز يکشنبه دوم فوريه (۱۳ بهمن) در آپارتمانش در نيويورک پيدا شد.
گفته شده که علت مرگ اين هنرپيشه سرشناس آمريکايی مصرف بيش از اندازه مواد مخدر بوده است و رسانه‌ها نيز از وجود مقاديری هروئين در آپارتمان او خبر داده‌اند.
فيليپ سيمور هافمن پيش از اين اعتراف کرده بود که سال‌ها به مواد مخدر معتاد بوده اما برای مدتی موفق شده بود آن را کنار بگذارد اگرچه مجددا مصرف مواد را شروع کرده بود.
او پيش از اين يک بار برنده جايزه اسکار نقش اول مرد در سال ۲۰۰۶ به خاطر بازی در فيلم «کاپوتی» و سه بار نيز کانديدای دريافت اسکار نقش مکمل مرد شده بود.
آقای هافمن همچنين سه بار کانديدای دريافت جايزه تونی شده بود که معتبرترين جايزه تئاتر آمريکا است.
اين هنرپيشه آمريکايی متولد نيويورک و از «نيويورکی»های سينما و تئاتر اين کشور بود که بازی در کنار تعدادی از بزرگترين هنرپيشه‌ها و کار با مشهورترين کارگردان‌های هاليوود مانند برادران کوئن، پل تامس اندرسون، آرتور ميلر و ... را در کارنامه خود دارد.
«بوی خوش زن»، «لوبوسکی بزرگ»، «ارباب»، «کاپوتی» و «تردید» از جمله فيلم‌های مشهوری است که فیلیپ سیمور هافمن در آنها ايفای نقش کرده بود.
هنرنمايی‌های هافمن در تئاتر و سينمای آمريکا تا آن اندازه بود که نيويورک تايمز او را «بلندپروازترين و تحسين‌شده‌ترين بازيگر آمريکايی در نسل خود» لقب داده بود.
درگذشت ناگهانی اين هنرپيشه مشهور و محبوب در فاصله يک ماه مانده به برگزاری مراسم اسکار ۲۰۱۴، موجی از ناراحتی در رسانه‌های آمريکا و ساير نقاط جهان به دنبال داشت و هنرمندان و کارگردان‌های زيادی، مرگ او را تسليت گفتند.
XS
SM
MD
LG