لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۱

در تجمعات اعتراضی شهر مهاباد، یک هتل به آتش کشیده شد


آتش زدن هتل تارا توسط معترضان
آتش زدن هتل تارا توسط معترضان

گزارش ها و تصاویر منتشر شده حاکی است که شهر مهاباد در استان آذربایجان غربی روز پنجشنبه شاهد ناآرامی بود و در جریان درگیری معترضان و پلیس ضد شورش، یک هتل به آتش کشیده شد.

پيش از اين تعدادی از سايت‌های محلی و صفحات خبری در شبکه‌های اجتماعی مانند فيس‌بوک، مدعی شده بودند که دختر جوانی به نام پريناز خسروانی، مهماندار هتل تارا، برای جلوگيری از تجاوز يک مامور امنيتی به خود، از پنجره يکی از طبقات اين هتل به بيرون پريده و درگذشته است.

در این اخبار گفته شده که مامور امنیتی از مدیر هتل تارا خواسته بود امکان چنین مسئله‌ای را برایش به وجود بیاورد تا در عوض، برای تبدیل این هتل به یک هتل پنج ستاره مساعدت کند.

اعتراض‌ها در مهاباد چگونه شکل گرفت؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:14 0:00
لینک مستقیم

راديوفردا در حال حاضر امکان تاييد اين خبر را ندارد اما انتشار گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی، خشم بسياری از کاربران را به دنبال داشته و به شکل‌گيری تجمعاتی در مهاباد منجر شده است.

آزاد محمد، خبرنگار مقیم اربیل عراق، در زمینه اعتراض‌های روز پنجشنبه شهر مهاباد به رادیو فردا گفت که «امروز ساعت دو عصر به وقت محلی مردم معترض به مرگ خانم خسروانی مقابل هتل تارا آمدند و اعتراض خود را به نوع فوت وی اعلام کردند که این باعث درگیری با نیروهای یگان ویژه شد که از قبل مقابل هتل مستقر شده بودند».

وی افزود: «این درگیری‌ها ادامه داشت تا اینکه به سوختن کل هتل تارا انجامید و منجر به تیراندازی به سوی مردم شد».

آقای آزاد محمد می‌گوید که در تیراندازی به سوی مردم، «۱۰ نفر مجروح شدند و بر طبق اخبار تایید نشده، دو نفر هم در این تظاهرات کشته شدند».

در همین حال، خبرگزاری دولتی ایران ساعت‌ها پس اعتراض‌های شهر مهاباد گزارشی در این زمینه منتشر کرد و نوشت که «معترضان در این تجمع خواستار مجازات سریع عامل مرگ این دختر جوان شدند که دو روز پیش بر اثر یک حادثه مشکوک از یکی از طبقات این هتل خود را به پایین پرت کرده و کشته شده بود».

ایرنا می‌گوید که «مسوولان شهرستان مهاباد قبلا اعلام کرده بودند که فرد خاطی احتمالی دستگیر شده و در صورت اثبات جرم به شدت مجازات می‌شود».
با این حال، خبرگزاری یاد شده تاکید کرده که «تحقیقات پلیس هنوز به نتیجه نرسیده و علت این حادثه به طور رسمی اعلام نشده است».

شهر مهاباد از مراکز فرهنگی و سياسی اقليت کرد در ايران محسوب می‌شود و در طول تاريخ و طی سال‌های گذشته، شاهد اعتراضات متعدد سياسی بوده است.

اعتراضات در مهاباد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:22 0:00

XS
SM
MD
LG