لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۵

هکرهای روسی به ایمیل‌های باراک اوباما دسترسی پیدا کرده‌اند


هکرهای روس که سال گذشته به سامانه کامپيوتری کاخ سفيد نفوذ کرده بودند، توانسته بودند تعدادی از ايميل‌های غير طبقه‌بندی شده باراک اوباما، رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا را بخوانند.

به گزارش شنبه پنجم ارديبهشت روزنامه نيويورک‌تايمز، اين مسئله «به مراتب مختل‌کننده‌تر و نگران‌کننده‌تر از چيزی بوده که به شکل عمومی اعلام شده است.»

سخنگوی کاخ سفيد از اظهار نظر درباره اين گزارش خودداری کرده اما کاخ سفيد پيشتر و در همين ماه با تاييد وقوع چنين اتفاقی در سال گذشته، گفته بود که اين نفوذ، اطلاعات طبقه‌بندی شده را تحت تاثير قرار نداده است.

با وجود اينکه نفوذ به سامانه رایانه‌ای کاخ سفيد منجر به دسترسی به اطلاعات محرمانه نشده اما مقام‌های رسمی به نيويورک‌تايمز گفته‌اند که حتی سيستم‌های غير طبقه‌بندی شده نيز حاوی اطلاعات حساسی مانند ايميل‌های رد و بدل شده با ديپلمات‌ها، جابه‌جايی پرسنل و قوانين هستند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، هکرها به سامانه‌های طبقه‌بندی‌نشده وزارت خارجه آمریکا نیز رخنه کرده‌بودند و از این طریق به آرشیو ایمیل‌های افرادی که باراک اوباما به طور مرتب در تماس‌اند دسترسی پیدا کرده اند.

ايالات متحده آمريکا از روسيه در کنار چين، ايران و کره شمالی به عنوان بزرگترين تهديدهای سايبری عليه خود نام می‌برد.

باراک اوباما، رئيس‌ جمهور آمريکا نيز يک سیاست تحريمی برای هدف قرار دادن افراد و گروه‌هايی خارج از ايالات متحده که با حملات سايبری، سياست خارجی، امنيت ملی يا ثبات اقتصادی آن کشور را تهديد می‌کنند، تعيين کرده است.

XS
SM
MD
LG