لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۶

وعده دانشگاه آزاد: دانشجویان به بهانه سیاسی از تحصیل محروم نمی‌شوند


حمید میرزاده، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی
حمید میرزاده، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی
سرپرست جديد دانشگاه آزاد اسلامی در اولين روز کاری خود وعده داد که اجازه نمی‌دهد هیچ دانشجويی «به بهانه‌های واهی و گرايشات سياسی، از ادامه تحصيل محروم شود».
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، حميد ميرزاده روز شنبه، ۳۰ شهريور، در يک کنفرانس خبری تاکيد کرد که «روسای مناطق و واحدهای» دانشگاه آزاد بايد اين موضوع را به عنوان «يک دستورالعمل» از طرف او بپذيرند.
سرپرست جديد دانشگاه آزاد اسلامی وعده داد: «در مقابل واحدهايی که اين کار را انجام دهند، می‌ايستم و با آنان خداحافظی می‌کنم.»
او همچنين از اساتيد و دانشجويان دانشگاه آزاد خواست تا «اگر به هر دليلی حقی از آنها ضايع شده» به اين دانشگاه مراجعه کنند تا او «به‌شخصه به موضوعات آنان رسيدگی» کند.
حميد ميرزاده، چهارشنبه ۲۷ شهريور، در جلسه فوق‌العاده هيئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و پس از برکناری فرهاد دانشجو از رياست اين دانشگاه، به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد منصوب شد.
آقای ميرزاده از سال ۱۳۸۶ به دعوت اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس هيئت امنای دانشگاه آزاد، به عضويت اين هيئت درآمد و از چهره‌های نزديک به او و عبدالله جاسبی، رئيس سابق اين دانشگاه، محسوب می‌شود.
سرپرست دانشگاه آزاد در نخستين روز کاری خود در خصوص وضعيت پذيرفته‌شدگان آزمون دکتری که به گزارش ايسنا «از ثبت‌نام آنها و انتشار کارنامه‌شان ممانعت به عمل آمده بود»،‌ گفت که به رئيس مرکز آزمون اين دانشگاه اعلام کرده که «نبايد جلو ثبت‌نام هيچ دانشجويی گرفته شود».
او گفت که قرار شده «از پذيرفته‌شدگان ثبت‌نام مشروط به عمل آيد تا همواره مسائل آنان مورد بررسی قرار گيرد».
آقای ميرزاده افزود که «ما به هيچ عنوان دانشجوی ستاره‌دار را قبول نداريم» و گفت که «بايد ثابت شود به چه دليل جلو ادامه تحصيل دانشجويی گرفته شده است».
در سال‌های اخير و عمدتا در دوران رياست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، تعداد زيادی از دانشجويان در دانشگاه‌های سراسر کشور به دلايل اکثرا سياسی، فکری و صنفی از تحصيل محروم شده يا جلو ثبت‌نام آنها در دانشگاه گرفته شد که این دانشجویان به دانشجويان ستاره‌دار مشهور شدند.
جعفر توفيقی که هم‌اکنون سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است نيز احقاق حق از اين دانشجويان و اساتيد برکنار يا بازنشسته شده را يکی از اولويت‌های کاری خود اعلام کرده است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همچنين انتصاب خود به اين سمت را ناشی از «شرايط جديد کشور و پيامی که مردم در انتخابات اخير داده‌اند» عنوان کرد.
آقای ميرزاده درباره اين که چرا علی‌رغم تکذيب‌های تعدادی از اعضای هيئت امنا، فرهاد دانشجو، رئيس پيشين دانشگاه آزاد در جلسه اخير اين هيئت برکنار شد، گفت: «به هيچ عنوان نامه دست‌گرمی قبل از تشکيل جلسه هيئت امنا، توسط اعضا، برای برکناری آقای دانشجو امضا نشده بود و اين نامه فقط برای تشکيل جلسه با موضوعات جاری بود و در نامه هم عنوان شده بود و حتی برخی از رسانه‌ها آن را منتشر کردند.»
برکناری آقای دانشجو که در اسفند ۱۳۹۰ و با فشار شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصولگرايان به رياست دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده بود، اکنون نيز با واکنش خشم‌آلود رسانه‌های اصولگرا مانند روزنامه کيهان و خبرگزاری فارس مواجه شده است.
XS
SM
MD
LG