لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۸

مدیر تلگرام می‌گوید که فعالیت این پیام رسان در ایران ادامه دارد


پاول دورف، مدیر تلگرام
پاول دورف، مدیر تلگرام

پاول دورف، مدیر پیام‌رسان تلگرام، تاکید کرده که فعالیت این پیام‌رسان در ایران همچنان ادامه دارد.

آقای دورف، در پیامی که روز چهارشنبه ۱۳ آبان در کانال تلگرام خود منتشر کرده، نوشته که در صورت صحت ادعاهای مقام‌های جمهوری اسلامی، او بابت اظهارات قبلی‌اش عذرخواهی می‌کند.

تلگرام یک پیام رسان اینترنتی است که هم‌اکنون با داشتن ده‌ها میلیون کاربر در سراسر جهان، یکی از بزرگترین پیام رسان‌ها به شمار می‌آید.

موسس و مدیر این پیام رسان در اواخر مهرماه گفته بود که دولت ایران به علت آنکه تلگرام حاضر نشده بود ابزار جاسوسی از کاربران آن را در اختیار جمهوری اسلامی بگذارد، این پیام رسان را مسدود کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران این اظهارات را تکذیب کرد و گفت که دلیل اختلالات پیش آمده در کار تلگرام در ایران در آن هنگام، اختلال در اینترنت ایران بوده است.

اکنون پاول دورف نیز در کانال تلگرام خود نوشته که دولت جمهوری اسلامی، درخواست ابزار جاسوسی از این پیام رسان را تکذیب کرده و به او گفته که درخواستی که در این رابطه به دستش رسیده، «قلابی» بوده و «هیچ مقام ارشدی آن را تایید نکرده است.»

مدیر تلگراف افزوده «علاقه دارم این سخنان حقیقت داشته باشند» و اظهار امیدواری کرده که این پیام رسان بتواند به فعالیت خود در ایران ادامه دهد.

آقای دورف در عین حال به سخنان محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اشاره کرده که گفته است اگر تلگرام «کانال‌های غیر اخلاقی» خود را نبندد، جمهوری اسلامی ممکن است آن را مسدود کند.

اما به گفته مدیر تلگراف، این پیام رسان خودش کانال‌های «پورن» را مسدود می‌کند.

این در حالی است که معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه گفته که «هیچ شبکه اجتماعی در آستانه انتخابات قطع نخواهد شد».

جمهوری اسلامی ایران به اعلام سازمان‌های بین‌المللی، یکی از بزرگترین ناقضان آزادی اینترنتی در جهان به شمار می‌آید.

XS
SM
MD
LG