لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۲

تعداد قربانیان ابولا در آفریقا از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت


سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که قربانيان ويروس ابولا از مرز ۱۰ هزار نفر گذشته است. اکثر قربانيان متعلق به کشورهای گينه، ليبريا و سيرالئون در غرب آفريقا هستند.

در اين ميان، ۱۵ قربانی هم از کشورهای مالی، نيجريه و آمريکا بوده‌اند.

آن‌گونه که خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش داده، اقدامات پزشکی جامعه بين‌الملل در ماه‌های اخير و سربازانی که توسط ارتش‌های آمريکا، بريتانيا و تعدادی ديگر از کشورها به آفريقا اعزام شده‌اند، توانسته‌اند از سرعت مرگ و ميرها بکاهند اما ويروس ابولا همچنان در بخش‌های از گينه و سيرالئون قدرتمند است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، آخرين شيوع ويروس ابولا که جهان در ماه‌های اخير شاهدش بوده، بزرگترين شيوع اين ويروس در طول تاريخ بوده است.

سازمان بهداشت جهانی در ماه اوت سال ۲۰۱۴ و پس از آنکه ابولا بيش از هزار قربانی گرفت، وضعيت اورژانس بين‌المللی اعلام کرد. اين مسئله باعث بروز انتقادات زيادی به اين سازمان شد.

اما به گزارش آسوشيتدپرس، شيوع سريع اين ويروس لااقل يک فايده داشت و آن اين بود که سازمان بهداشت جهانی و دانشمندان زيادی، به تلاش‌های خود برای يافتن واکسن اين بيماری سرعت دادند.

هم‌اکنون دو مدل واکسن برای مبارزه با ابولا عملياتی شده‌اند.

ليبريا که بيشترين ضربه را از شيوع اخير ويروس ابولا متحمل شد، آخرين مبتلای رسمی به اين ويروس را روز پنج مارس (يک هفته پيش) اعلام کرد.

بر اساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، اگر ظرف ۴۲ روز آينده، مورد ديگری از ابولا در اين کشور شناسايی نشود، اين بدان معنی است که ليبريا از شيوع اين بيماری خلاص شده است.

اما در گينه و ليبريا، همچنان ده‌ها مورد جديد ابتلا در هر هفته گزارش می‌شود و تعداد مرگ و مير بيرون از بيمارستان‌ها نيز بالاست.

XS
SM
MD
LG