لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و آمریکا در سوییس


عباس عراقچی و وندی شرمن
عباس عراقچی و وندی شرمن

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ايرنا) از دو دور گفت‌وگوی تیم‌های مذاکره کننده ايران و آمريکا در یک روز و در زوريخ سوييس خبر داده است.

به گزارش ايرنا، هيئت ايرانی به رياست عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه، صبح جمعه، سوم بهمن و سپس مجددا عصر همين روز، با هيئت آمريکايی به رياست وندی شرمن، معاون سياسی وزارت امور خارجه آمريکا ديدار و گفت‌وگو کردند.

«گفت‌وگو درباره اختلافات موجود در برنامه هسته‌ای ايران»، محور اين گفت‌وگوها اعلام شده که قرار است تا شنبه ادامه داشته باشد.

هلگا اشميد، معاون فدريکا موگرينی، مسئول سياست خارجی و امور دفاعی اتحاديه اروپا نيز در اين مذاکرات حضور دارد.

معاونان وزارت امور خارجه ايران و آمريکا، پس از تمديد هفت ماهه توافقنامه ژنو سوييس، يک بار اواخر آذر ماه در ژنو و برای دومين بار نيز از ۲۵ تا ۲۷ دی ماه باز در ژنو گفت‌وگو کرده بودند.

ايرنا همچنين گزارش داده که محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران نيز که برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوييس به سر می‌برد، قرار است با جان کری، همتای آمريکايی خود و ساير وزيران کشورهای ۱+۵ درباره مسائل مورد اختلاف هسته‌ای گفت‌وگو کند.

آقای ظريف، صبح جمعه نيز با ديدير بورکهالتر، وزير امور خارجه سوييس ديدار کرد.

ايران، آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين، روسيه و آلمان، دهم تير سال ۱۳۹۴ را به عنوان آخرين مهلت خود برای رسيدن به توافقی جامع و نهايی درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و تعيين چگونگی مواجهه با آن، تعيين کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG