لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۸

آمریکا: گروه خراسان تهدیدی آشکار برای پروازهای هوایی است


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

جان پيستول، مشاور ارشد رئيس جمهوری آمريکا در امور امنيت حمل و نقل می‌گويد گروه موسوم به «خراسان»، يک «تهديد آشکار و حاضر» برای پروازهای تجاری به سوی اروپا و ايالات متحده است.

به گزارش جمعه چهارم مهر خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای پيستول گفته است که هدف از حملات هوايی هفته پيش آمريکا به گروه خراسان در سوريه، ايجاد «اختلال در حمله قريب‌الوقوع» اين گروه در «آخرين مراحل اجرايی شدن» اين حمله بود.

مشاور ارشد رئيس جمهور آمريکا در امنيت حمل و نقل افزوده که گروه خراسان در حال تحقيق و آزمايش مواد منفجره برای هدف قرار دادن در فرودگاه‌ها و پروازها است.

جان پيستول تاکيد کرده است: «من گروه خراسان را دشمنی توانا و مصمم می‌بينم که بر روی ضربه زدن به فرد يا چيزی در هواپيماهای آمريکا و اروپا تمرکز کرده بود.»

گروه خراسان که تا هفته گذشته کمتر نامی از آن شنيده شده بود، گروهی است که از نيروهای قديمی القاعده در سوريه تشکيل شده است.

وزارت دفاع آمريکا هفته گذشته اعلام کرد که ناوهای ايالات متحده در خليج فارس و دريای سرخ، ساعاتی پيش از آغاز حملات هوايی عليه گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق) و جبهه النصره، مواضع و نيروهای گروه خراسان در سوريه را به وسيله موشک‌های هدايت شونده تاماهاک مورد حمله قرار دادند.

به اعلام پنتاگون، در اين حملات موشکی، کارگاه‌های ساخت بمب و مقرهای آموزشی گروه خراسان هدف قرار گرفتند.

اريک هولدر، دادستان کل آمريکا به تلويزيون ان‌بی‌سی گفته است که گروه خراسان از دو سال پيش برای آمريکا شناخته شده بود اما دليل انتخاب زمان فعلی برای حمله موشکی به مواضع اين گروه، اين بود که، گروه خراسان «به زمان اجرای برخی نقشه‌هايشان نزديک می‌شدند.»

XS
SM
MD
LG