لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۱۹

آمريکا: جنگجویان کرد هنوز کنترل کوبانی را در دست دارند


انفجار در کوبانی
انفجار در کوبانی

ارتش آمريکا در اطلاعيه‌ای اعلام کرد که شواهد نشان می‌دهند نيروهای کرد همچنان کنترل اکثر نقاط کوبانی را در دست دارند.

به گزارش روز پنجشنبه ۱۷ مهر خبرگزاری رويترز، اطلاعيه ارتش آمريکا پس از تازه‌ترين حملات هوايی اين کشور عليه مواضع و نيروهای گروه حکومت اسلامی در اطراف کوبانی صادر شده است.

در اين اطلاعيه آمده که فرماندهی مرکزی نيروهای نظامی ايالات متحده همچنان شرايط را از نزديک زير نظر خواهد داشت.

ارتش آمريکا تاکيد کرده که نيروهای کرد در کوبانی در حال مقاومت عليه نيروهای حکومت اسلامی هستند.

اطلاعيه ارتش آمريکا همچنين پس از آن منتشر شد که مرکز نظارت بر حقوق بشر سوريه، از کنترل يک سوم مناطق شهر کوبانی توسط نيروهای حکومت اسلامی (داعش) خبر داد.

حمله هوایی به مواضع شبه‌نظامیان داعش در حومه کوبانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:34 0:00

اين مرکز که در لندن مستقر است، می‌گويد که حملات هوايی آمريکا و متحدانش به گروه حکومت اسلامی در اطراف کوبانی، نتوانسته مانع از پيشروی آن به درون اين شهر کردنشين و مرزی ترکيه و سوريه شود.

کوبانی هفته‌هاست که در محاصره نيروهای حکومت اسلامی قرار دارد و هم‌اکنون به نمادی از مقاومت در برابر اين گروه خشن اسلامگرا تبديل شده است.

رويترز در گزارش خود افزوده که آخرين حملات هوايی آمريکا عليه حکومت اسلامی در اطراف کوبانی، چهارشنبه و پنجشنبه انجام و در جريان آنها، به يک اردوگاه آموزشی داعش خسارت وارد شد و يک ساختمان پشتيبانی و دو خودروی اين گروه هم منهدم شدند.

مرکز فرماندهی نيروهای مسلح ايالات متحده اعلام کرده که در اين حملات، يک واحد بزرگ و يک واحد کوچکتر از نيروهای حکومت اسلامی نيز کشته شدند.

اين در حالی است که بسياری معتقدند با حملات صرف هوايی نمی‌توان حکومت اسلامی را در کوبانی و مناطق ديگر شکست داد و برای اين کار نياز به نيروی زمينی است.

اما ترکيه که پيش از اين تعهد داده بود مانع سقوط کوبانی می‌شود، حالا اعلام کرده که توقع از اين کشور برای ارسال نيروی زمينی به درون سوريه «واقع‌بينانه نيست» و آمريکا نيز گفته تمرکز اين کشور در نبرد با حکومت اسلامی بر «اهداف استراتژيک» است.

XS
SM
MD
LG