لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۸

اوباما: تنها راه پایان جنگ سوریه، اتحاد در برابر داعش بدون بشار اسد است


ریيس جمهور ايالات متحده آمريکا می‌گويد که تنها راه پايان جنگ داخلی در سوريه، متحد شدن در برابر گروه حکومت اسلامی (داعش) از طریق دولتی بدون بشار اسد است.

باراک اوباما در سخنانی که دوشنبه عصر به وقت محلی در محل وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) بيان کرد، گفت که «ناکامی‌های اخير داعش در عراق و سوريه اثبات می‌کند که می‌توان آن را شکست داد و داعش شکست می‌خورد».

سخنان آقای اوباما به طور زنده از تعدادی از شبکه‌های تلويزيونی داخل آمريکا و رسانه‌های بين‌المللی پخش می‌شد.

ریيس جمهوری آمريکا تاکيد کرد که دولت او به آموزش و تجهيز نيروهای ميانه‌روی مخالف اسد در سوريه ادامه خواهد داد.

جنگ داخلی سوريه در چهار سال گذشته بيش از ۲۳۰ هزار کشته، صدها هزار مجروح و ميليون‌ها آواره بر جا گذاشته است اما بشار اسد، ریيس جمهوری اين کشور، حاضر نیست از سمت خود کناره‌گيری کند.

آقای اسد در این مدت از حمایت قاطعانه ایران و روسیه برخوردار بوده است، هر چند حسین امیرعبداللهیان، معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، گفته که ایران به دنبال ریاست جمهوری مادام‌العمر بشار اسد نیست.

کنفرانس رسانه‌ای باراک اوباما در وزارت دفاع آمریکا

باراک اوباما افزود که آمريکا به سرکوب منابع مالی غير قانونی گروه حکومت اسلامی در سرتاسر جهان ادامه خواهد داد و گفت که ايالات متحده هرگاه شرکايی موثر بر روی زمين داشت، داعش به عقب رانده شد.

ریيس جمهوری آمريکا از عقب راندن داعش در کرکوک، سنجار و کوبانی به عنوان نشانه‌ای از اين مسئله نام برد.

آقای اوباما در عين حال يک بار ديگر تاکيد کرد که نبرد عليه گروه حکومت اسلامی طولانی خواهد بود.

ریيس جمهور ايالات متحده آمريکا با تاکيد بر حمايت اين کشور از دولت حيدر العبادی، نخست وزير عراق، خواستار آن شد که دولت عراق نماينده همه شيعيان، سنی‌ها، کردها و ديگر اقليت‌های اين کشور باشد.

XS
SM
MD
LG