لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۲

مادر سعید عابدینی، کشیش مسیحی از ایران گریخت


سعید عابدینی، کشیش زندانی در ایران
سعید عابدینی، کشیش زندانی در ایران

نغمه عابدینی، همسر سعید عابدینی می گوید، مادر آقای عابدینی، کشیش آمریکایی ایرانی‌تبار به دلیل فشارهای ماموران امینتی از ایران گریخته و در انتظار مهاجرت به آمریکا و پیوستن به عروس و دو نوه ی خود فعلا در کشور سوم است.

نغمه عابدینی، همسر سعید عابدینی، روز سه شنبه در گفت و گو با وب سایت شبکه فاکس نیوز آمریکا به نقل از نزدیکان مادر سعید گفته که خانم عابدینی با کمک آنان به دلیل فشارهای ماموران توانسته از ایران خارج شود و در کشوری امن در انتظار گذراندن مراحل اقامتی خود در آمریکاست.

سعید عابدینی، کشیش تبشیری ۳۴ ساله، شهروند آمریکایی-ایرانی تبار ا‌ست؛ او در سفری به ایران به دلیل «راه‌اندازی کلیساهای خانگی» و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به هشت سال زندان محکوم شده است.

خانواده آقای عابدینی می‌گویند که او برای «دیدار با خانواده و تاسیس یک پرورشگاه» به ایران رفته بود و هدف دیگری از سفر خود نداشت.

نغمه عابدینی گفته که در حال حاضر او و دو فرزندش در انتظار دیدار مادر سعید عابدینی در آمریکا هستند و لحظه های سختی به آنان از جمله مادر سعید می گذرد.

نغمه عابدینی گفته که مادر همسرش قصد ترک ایران را بدون خداحافظی از پسرش نداشته اما به دلایل امنیتی وادار به کار شده است.

پیشتر خبرهایی از ضرب و شتم مادر سعید عابدینی پس از دیدار با فرزندش در بیمارستانی در تهران منتشر شده بود.

به گزارش فاکس نیوز، نغمه عابدینی که ساکن آمریکاست تا کنون از رفتن به ایران و دیدار با همسرش به دلیل ترس از بازدداشت خودداری کرده است.

کشیش عابدینی در ملاقات هفتگی با مادرش در زندان رجایی شهر گفته بوده که از ترس جانش برای هواخوری و ورزش از سلول خود خارج نمی‌شود.

به گفته نغمه عابدینی در ماه های اخیر فشارها بر مادر این زندانی عقیدتی در ایران بیشتر شده و او بیم آن را داشته که بازداشت شود.

سعید عابدینی در اوایل بهمن ماه ۹۱ به اتهام برهم زدن امنیت ملی، به هشت سال زندان محکوم شد و هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج مدت محکومیت خود را می گذراند.

سال گذشته، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در یک سخنرانی عمومی از مقام‌های ایران خواست تا سعید عابدینی، کشیش ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران را آزاد کنند.

XS
SM
MD
LG