لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۲

دادستان شیراز احضار مدیرعامل فیس‌بوک را تکذیب کرد


مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس‌بوک
مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس‌بوک
یک روز پس از آنکه خبرگزاری دانشجویان ایران، خبر داد که مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس‌بوک، به دادگاهی در شیراز احضار شده است، «علی القاصی مهر» دادستان عمومی و انقلاب شیراز این موضوع را تکذیب کرد.

دیروز سه شنبه ۶ خرداد، ایسنا به نقل از روح‌الله مومن‌نسب، معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج، این خبر را منتشر کرد.

آقای مومن نسب گفته بود که یک دادستان در دادگستری استان فارس در ارتباط با «رسیدگی به شکایت عده‌ای از هموطنان در مورد نقض حریم خصوصی آنها» حکم احضار آقای زاکربرگ را صادر کرده است.

اما امروز چهارشنبه «علی القاصی مهر» دادستان عمومی و انقلاب شیراز به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا)، گفته خبرهایی که در برخی وب‌سایت ها دال بر احضار زاکربرگ مدیر فیس‌بوک از سوی دادگستری فارس انتشار یافته تکذیب می‌شود.

به گفته آقای القاصی مهر، یک‌سری شکایات از افراد نسبت به فیس بوک درباره انتشار برخی تصاویر و فیلم ها وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز، همچنین موضوع فیلترینگ واتس اپ و نرم‌افزار اینستاگرام از سوی یک قاضی شیرازی را هم تکذیب کرد و گفت: «هیچگونه فیلترینگی در این زمینه تاکنون نداشته‌ایم.»

به گفته این مقام قضایی، در این باره نیز شکایت‌هایی از این وب‌سایت‌ها در زمینه «کلاهبرداری‌های اینترنتی یا انتشار تصاویر غیر اخلاقی» وجود دارد و به گفته او شاکیان خواستار شناسایی عوامل آن شده‌اند.

این مقام قضایی در شیراز یادآورشده که شکایات افراد از فیس بوک و مدیر اجرایی واتس‌اپ و نرم‌افزار اینستاگرام در دو شعبه ویژه رایانه‌ای شیراز در دست بررسی است.

نرم‌افزار اینستاگرام که دادستانی استان فارس روز سه‌شنبه در پرونده جدید خود به آن اشاره کرده یک شبکه اجتماعی اینترنتی محبوب با صدها میلیون کاربر در سراسر جهان است که از آن برای به اشتراک گذاشتن عکس استفاده می‌شود؛ این سرویس در سال ۲۰۱۲ توسط فیس‌بوک به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد.
XS
SM
MD
LG