لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۰

پلیس امنیت اخلاقی: کلاه حجاب کاملی برای بانوان نیست


رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی می گوید که کلاه یا هر لباس پوشیده حجاب کاملی برای بانوان نیست و با استفاده‌کنندگان مانتوهای کوتاه، تنگ و منقوش به تصاویر نامأنوس با فرهنگ ایرانی و ساپورت‌‌های بدن‌نما برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، محمد مسعود زاهدیان، رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی می گوید که افراد به گفته او بد پوششی که ضوابط عمومی عفاف و حجاب را در جامعه رعایت نمی‌کنند با پیگرد واحدهای پلیس امنیت اخلاقی مورد روبرو می شوند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا درباره اینکه آیا با نزدیک شدن به فصل زمستان برخوردها و فعالیت گشت امنیت اخلاقی کاهش می یابد یا خیر، گفت: ممکن است لباسی دارای پوشیدگی باشد اما مایه تبرج و خودنمایی بوده و عفت عمومی را هدف قرار می‌هد.

به گفته آقای زاهدیان، مصادیق حجاب که با پذیرش ضوابط شرعی و عرفی همراه است، مشخص بوده و افراد نباید با لباس های بدن نما عفت عمومی را جریحه دار کنند که در این صورت با پیگرد ربرو می شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به مصادیق بدپوششی و برخورد پلیس امنیت اخلاقی با گفته که بطور حتم کلاه حجاب کاملی برای بانوان نیست و در صورت مواجهه گشت های پلیس، این افراد به مقرهای تعیین شده، هدایت می شوند.

پیشتر در مرداد ماه، مرتضی میرباقری، قائم مقام وزير کشور ایران در امور اجتماعی، از پيشنهاد اين وزارتخانه برای اصلاح مصوبه شوراي عالی انقلاب فرهنگی درباره «عفاف و حجاب» خبر داد و گفت که اجرای طرح «عفاف و حجاب» بايد به دور از نگاه امنيتی و فيزيکی باشد.

براساس مصوبه ۴۲۷ شورای انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی، وظايفی برای تعدادی از دستگاه های دولتی و حکومتی، برای« اشاعه حجاب» تعيين شده است.

پيش از اين نيز عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور، بر برخوردهای فرهنگی در موضوع حجاب تاکيد کرده بود اما برخی از نمايندگان اصولگرای مجلس و مسئولين قضايی بر برخوردهای انتظامی و قضايی با افرادی که آنها را «بی‌حجاب» می نامند تاکيد دارند.

این در شرایطی است که در سال‌های اخیر برخی روحانیون و مسئولان در تریبون‌های رسمی همچون نماز جمعه‌ها از آنچه که رواج بد حجابی در نظام اسلامی می نامند ابراز ناخرسندی کرده و بر برخورد با به گفته خود بدحجابان تاکید کرده اند.

غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران، در خرداد ماه با اشاره به برخورد‌ با افرادی که «بی‌حجاب» ناميد، گفت:«اگر با اين افراد که تعدادشان کم نيست برخورد نشود مشکلات بيشتر ايجاد می‌شود.»

XS
SM
MD
LG