لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۶

«تانگوی تخم مرغ داغ» از نمایش باز ماند


نمایش تانگوی تخم مرغ داغ
نمایش تانگوی تخم مرغ داغ
رسانه های ایران خبر دادند که از ادامه «نمایش تانگوی تخم مرغ داغ» به کارگردانی هادی مرزبان، در تالار وحدت تهران جلوگیری شد.

خبرگزاری فارس در این باره گزارش داده که نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» نوشته اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان به دلیل رعایت نکردن موارد اصلاحی ابلاغ ‌شده، شب ۱۶ خرداد، به ‌رغم فروش بلیت نتوانست روی صحنه برود.

این در حالی است که روز ۱۷ خرداد ماه نیز گروه اجرایی نامه‌ای را منتشر کردند و درباره این نمایش‌ توضیح دادند.

«تانگوی تخم‌مرغ داغ» جز تخستین آثار تولیدی مرکز هنرهای نمایشی و شورای ارزشیابی و نظارت این اداره کل در دوره جدید مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد محسوب می‌شود.

موضوع این نمایش به داستان فروریختن پدرسالاری و نمادهای آن در جامعه ایران بر می‌گردد: امید به پاکی و صداقت جوانان و آینده‌ای روشن که در پناه حرکت آنها به وجود آمده و سبب دگرگونی برخی ارزش‌های اجتماعی‌ می‌شود.

به دنبال روی کار آمدن دولت حسن روحانی و انتخاب علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی جنا‌ح‌ها و افراد تندرو در جمهوری اسلامی، نسبت به درپیش گرفتن سیاست‌های باز فرهنگی در دولت حسن روحانی هشدار داده بودند.

در این باره علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، روز یکشنبه ۱۸ خرداد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره چرایی توقیف نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» گفت: «بخشی از قوه قضاییه اعتقاد دارد که قانونا باید در هر جایی تصمیم بگیرد، بیاید، بگیرد، ببندد و توقیف کند و این را جزو اختیاراتش می‌داند».

آقای جنتی گفت: «این نمایش مجوز داشته و مدتی هم اجرا شده اما اشکالاتی هم داشت که باید مرتفع می‌شد. ما هم به آنها گفته بودیم که این اشکالات را رفع کنند. اما در این بین یک‌دفعه با توقیف نمایش مواجه شدیم.»

وزیر ارشاد همچنین درباره احتمال اجرای نمایش هادی مرزبان عنوان کرد، که باید در این زمینه با مقامات قضایی صحبت شود.

علی جنتی سپس در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا وزارت ارشاد از سوی افراد یا گروه‌هایی خارج از این وزارتخانه تحت فشار است، با لبخند گفته که «شما که جواب مرا می‌دانید چرا سؤال می‌کنید؟»

علی نصیریان، فرزانه کابلی، امین زندگانی، فردوس کاویانی، قاسم زارع، لیلا برخورداری، پریسا مقتدی، مهدی عبادتی، اکرم حاج‌حسینی و سهیل دیوسالار برخی از بازیگران نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» هستند.
XS
SM
MD
LG