لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۴

آیا ضارب دختران دانشجو در جهرم بسیجی است؟


نمایی از دانشگاه آزاد، واحد جهرم
نمایی از دانشگاه آزاد، واحد جهرم

پس از حمله به چند دختر در شهرستان جهرم(جنوب استان فارس) و ضرب و جرح آنان با چاقو از سوی فرد یا افراد ناشناس، درنهایت شخصی که به گزارش وب سایت «سحام نیوز» بسیجی و فرزند یک سرهنگ پاسدار است در این رابطه دستگیر شد.

در همین حال محمدرضا رضایی‌کوچی، نماینده جهرم در مجلس ایران روز یکشنبه نهم آذرماه به پایگاه اطلاع رسانی «ایران‌خبر» نزدیک به اصولگرایان، گفت که متهم محمد بهشتی فر۲۲ ساله فرزند یک سرهنگ پاسدار به نام جلیل بهشتی فراست.

این نماینده مجلس اما بسیجی بودن فرزند پاسدار جلیل بهشتی فر را تایید نکرده است.

آنچنان که منابع خبری رسمی از ایران گزارش می‌دهند در دو هفته گذشته دست کم شش مورد حمله با چاقو به دختران جوان در شهرستان جهرم سبب ترس و وحشت عمومی دراین شهر شده و حتی اعتراض دانشجویان را در شهرستان جهرم به همراه داشته است.

در همین حال وب سایت سحام نیوز نزدیک به مهدی کروبی، نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که هم اکنون در حصر است، روز یکشنبه نهم آذرماه گزارش داد که پس از این این نا امنی‌ها، نشست شورای تامین شهرستان جهرم در فرمانداری این شهر با حضور نمایندگان دانشجویان برگزار شد و فرماندار این شهرستان، قول داد که ناامنی‌های ایجاد شده درجهرم با ایجاد گشت‌های منظم نیروی انتظامی دراطراف دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی پیگیری کند.

به گزارش رسانه‌ها درتمامی موارد، ضارب با چاقو به باسن دانشجویان دختر ضربه زده، اما درآخرین مورد به دختری همراه با مادرش حمله شده که دراین حادثه، شکم این دختر جوان مورد اصابت چاقو قرار گرفت.

پس از این اتفاق گویا دوربین مداربسته یک ساختمان، چهره ضارب راشناسایی می کند و با پیگیری نیروی انتظامی فرد ضارب دستگیر می شود.

آنچنان که وب سایت سحام نیوز نوشته فرد ضارب در روز پنج‌شنبه ۶ آذرماه جاری دستگیر شده و مشخص شد که محمد بهشتی فر۲۲ ساله و عضو بسیج «قطب آباد» از توابع جهرم است.

گفته می‌شود پدر او سرهنگ پاسدارجلیل بهشتی فراست که درحال حاضرفرمانده بسیج قطب آباد(روستایی در فاصله ۱۰ کیلومتری جهرم) است.

از سوی دیگر اما، خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی مدعی شد که فرد دستگیر شده به نوشته این خبرگزاری از اراذل و اوباش بوده و با کمک بسیجیان دستگیر شده است.

این خبرگزاری همچنین بسیجی بودن و ارتباط «امر به معروف و نهی از منکر» با ضرب و جرح دختران را رد کرده و آن را حاصل دروغ پردازی رسانه‌های به گفته خود «معاند نظام» دانسته است.

پیش از این حجت‌الله رضایی سرپرست فرمانداری جهرم و رییس شورای تامین این شهرستان روز شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته بود که «با تلاش نیروهای امنیتی، انتظامی، قضایی، بسیج و نیروهای مردمی در مدت کمتر از ۷۲ ساعت عامل ناامنی و ایجاد مزاحمت در خیابان های جهرم، دستگیر شد.»

آنچنان که سحام نیوز گزارش داده محمد بهشتی فر در بازجویی‌های اولیه گفته که این اقدامات را پس از شنیدن صحبت‌های یکی از روحانیون سرشناس که «ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده است» انجام داده و هدف او «اقدام عملی برای نهی ازمنکر» بوده است.

اما محمدرضا رضایی کوچی، نماینده جهرم در مجلس به پایگاه اطلاع رسانی «ایران‌ خبر» گفته که جلیل بهشتی‌فر(پدر متهم) پس از اطلاع از حمله فرزندش به شش زن در جهرم٬ او را تحویل مقام‌های قضایی داده است.

آقای رضایی کوچی افزوده که اقدامات فرزند این عضو سپاه پاسداران، سازماندهی شده نبوده و ارتباطی با امر به معروف و نهی از منکر نیز نداشته است.

گفته‌های این نماینده گزارش‌ها در این اینباره که محمد بهشتی‌فر فرزند یک سپاهی در روستای قطب آباد بوده را تایید می کند.

خشونت‌های اخیر علیه دختران جوان در شهر جهرم در حالی اتفاق می افتد که کمتر از سه ماه پیش خبر اسیدپاشی‌های سریالی در اصفهان به صورت زنان و دختران، با واکنش ایرانیان روبرو شد.

اسیدپاشی‌هایی که تا لحظه نگارش این گزارش عامل یا عوامل آن دستگیر نشده‌اند.

بروز این خشونت‌های فیزیکی همزمان است با هشدارهای برخی امامان جمعه و متولیان مذهبی درباره گسترش به تعبیر آنان بدحجابی در جامعه ایران و تصویب لایحۀ«حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» در مجلس شورای اسلامی.

  • 16x9 Image

    بنیامین صدر

    بنیامین صدر از سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه‌های مختلف ایران آغاز کرد. او از سال ۱۳۹۲ به تحریریه رادیو فردا پیوست و در مدت فعالیت خود در رادیو فردا علاوه بر تهیه و اجرای برنامه‌های رادیویی، تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی فرداگرام نیز بوده است.

XS
SM
MD
LG