لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۳

«۵۰ هزار» حمله سایبری به ایران در سال گذشته صورت گرفته است


رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران، از کشف حدود « ۵۰ هزار حمله آگاهانه سایبری» در سال گذشته خبر داد و آمریکا و اسرائیل را به «تلاش برای تهدید سایبری ایران» متهم کرد.

غلامرضا جلالی روز اول تیر ماه ۱۳۹۳ گفت: «درباره موضوع آسیب پذیری، ایمیل‌های کاربران ایرانی و بانک‌ها بیشترین آسیب را دیدند.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران و برخی دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی پیش از این نیز آمریکا را به جنگ سایبری علیه ایران متهم کرده بودند.

این در حالی است که تهران نیز به دفعات به دست داشتن در حمله سایبری علیه بانک‌ها و موسسات مختلف آمریکا متهم شده است.

نشریه کریستین ساینس مانیتور، هشتم اردیبهشت ماه امسال، بخش‌هایی از گزارش شرکت آمریکایی امنیت سایبری «ماندیانت» را منتشر کرد که از افرایش حملات سایبری یک سال اخیر هکرهای ایران به بخش انرژی و سازمان‌های دولتی در ایالات متحده خبر می‌داد.

اما رییس سازمان پدافند غیر عامل ایران همچنین گفته که «اغلب شبکه‌های بانکی ایران در حال نشت اطلاعات بودند و فقط بانک ملی این ضعف را نداشته است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای جلالی اضافه کرد: «در عرض سه روز یک وصله امنیتی در اختیار بانک ها و دستگاه هایی که متوجه این آسیب پذیری بودند قرار گرفت.»

رییس سازمان پدافند غیرعامل همچنین به آسیب پذیری ایمیل ایرانی‌ها اشاره کرده و گفته که این آسیب‌پذیری از سوی چند هکر درباره یک برنامه کاربری کشف و اعلام شده است.

پیش از این نیز خبرهایی درباره حمله سایبری به بانک‌های ایرانی منتشر شده بود.

رسانه های ایران خرداد ماه سال ۱۳۹۱ گزارش دادند که سایت بانک مرکزی ایران مورد حمله سایبری قرار گرفت و شبکه و اینترنت داخلی این بانک نیز قطع شد.

بر پایه گزارش‌های منتشر شده، تاسیسات هسته‌ای ایران نیز از جمله هدف‌های حملات سایبری در سال‌های گذشته بوده است.
XS
SM
MD
LG