لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۷

انگیزه سوء قصد به دادستان خرمشهر، هنوز روشن نیست


علیرضا باوی، دادستان خرمشهر
علیرضا باوی، دادستان خرمشهر
پس از سوء قصد نافرجام به جان علیرضا باوی دادستان خرمشهر در شامگاه جمعه ۲۶ اردیبهشت، هنوز از انگیزه سوءقصدکنندگان اطلاعاتی منتشر نشده‌است.

شامگاه جمعه دادستان خرمشهر در حالیکه با خودروی شخصی در یکی از مناطق اهواز در حال رانندگی بود از سوی دو فرد مسلح ناشناس هدف سوءقصد نافرجام قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، علیرضا باوی، با سلاح شکاری ضاربان که به شیشه خودروی سمت راننده شلیک شد، از ناحیه سر و صورت هدف قرار گرفت.

او بلافاصله پس از این حادثه در یکی از بیمارستان‌های اهواز بستری شد و به گزارش رسانه‌های ایران حال عمومی دادستان خرمشهر «خوب» گزارش شده‌است.

در همین حال و پس از این سوء قصد نافرجام، قدرت الله دهقان معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که آقای باوی حوالی ساعت ۲۳ جمعه شب گذشته، در نزدیکی پل پنجم اهواز، مورد اصابت گلوله اسلحه شکاری قرار گرفت و زخمی شد.

بنابر گزارش‌ها، دادستان خرمشهر به وسیله اسلحه شکاری از نوع ساچمه‌ای هدف قرار گرفته و محمدباقر الفت رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفته که «ساچمه‌های متعددی به ناحیه صورت وی اصابت کرده‌است.»

در آبان ماه سال گذشته موسی نوری‌قلعه، دادستان زابل و راننده همراه او هنگام عزیمت به محل کار از سوی مهاجمان مسلح در زابل کشته شدند.

جيش‌العدل، گروهی مسلح که می‌گويد برای حمايت از اهل سنت ايران علیه جمهوری اسلامی دست مبارزه مسلحانه زده است، در ۱۵ آبان ماه ۹۲ با انتشار بيانيه‌ای مسئوليت اين ترور را بر عهده گرفت.

ابراهيم حميدی، رييس کل دادگستری سيستان و بلوچستان، روز شنبه ششم ارديبهشت ماه سال جاری خبر داد که سه تن از متهمان به ترور دادستان زابل، در محل وقوع اين سوءقصد اعدام شده‌اند.
XS
SM
MD
LG