لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۰

۹۰ درصد متقاضیان یارانه؛ «کمتر از یک میلیون تومان درآمد داریم»


۲۰روز پس از پایان ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران می گوید که ۹۰ درصد ثبت نام کنندگان در سامانه دریافت یارانه نقدی، درآمد ماهیانه خود را زیر یک میلیون تومان اعلام کردند که از این میان ۶۰ درصد نیز در آمد خود را زیر ۶۰۰ هزار تومان ثبت کرده اند.

جعفر قادری روز شنبه ۲۰ اردیبهشت به خبرگزاری مهر گفت که دولت در این باره آمار و ارقام رسمی را منتشر نکرده است، اما بر اساس اطلاعات موجود ۹۰ درصد مردم در آمدشان را زیر یک میلیون تومان اعلام کرده اند.

به گفته نماینده شیراز در مجلس اطلاعاتی که مردم در سامانه دریافت یارانه ثبت کرده اند، نمی تواند ملاک عمل دولت باشد و دولت باید بر اساس واقعیات تصمیم گیری کند.

ثبت نام از سرپرستان متقاضی یارانه نقدی در سال ۹۳ به طور همزمان از ۲۰ فروردین ماه در سراسر ایران و با کمک سایت رفاهی آغاز شد و تا ۲۹ فروردین ماه ادامه داشت.

چند روز پس از آن محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت حسن روحانی به طور رسمی گفت که تنها دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن از دریافت یارانه‌های نقدی انصراف دادند که معادل سه درصد از جمعیت ایران است.

به گفته آقای نوبخت بیش از ۷۳ میلیون تن خواهان دریافت یارانه نقدی شدند.

به گفته او با این دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند، درمجموع ۹ درصد از ایرانیان یارانه نقدی نمی خواهند.

پیش از این برخی مقامهای دولتی از مردم خواسته بودند که به طور داوطلبانه از پر کردن فرمهای دریافت یارانه نقدی خودداری کنند.

دولت می‌گوید پرداخت یارانه‌ها که از زمان دولت محمود احمدی‌نژاد آغاز شد، بدون برنامه ریزی اقتصادی بوده و فشار بر اقتصاد ایران را به شدت افزایش داده است.
XS
SM
MD
LG