لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۱

تذکر کتبی برای روزنامه کیهان و هفته نامه ۹دی


روزنامه کیهان و هفته نامه ۹دی دونشریه مشهور منتقد دولت در نشست دوشنبه، ۵ خرداد هیات نظارت بر مطبوعات، تذکر کتبی گرفتند.

در خبر خبرگزاری مهر، دلیل این تذکر کتبی عنوان نشده است.

این در حالیست که در هفته های اخیر به ویژه پس از آغاز دور تازه گفت و گوهای هسته ای بین جمهوری اسلامی و گروه ۱+ ۵ ، دو نشریه کیهان و ۹دی در مقاله ها و گزارش های خود با انتقاد از سیاست خارجی دولت، درباره «روحیه سازش کارانه» گروه مذاکره کننده ایرانی، هشدار دادند.

روزنامه کیهان و هفته نامه ۹دی همچنین در هفته های اخیر بارها از سیاست های فرهنگی دولت حسن روحانی نیز انتقاد کرده اند.

هفته نامه ۹دی به مدیر مسئولی حمید رسایی از چهره های تندروی اصولگرا، در روزهای پایانی سال گذشته (۲۷اسفند ۱۳۹۲) از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف موقت شد و حدود یک ماه پس از آن رفع توقیف شد.

روزنامه کیهان وهفته نامه ۹دی در کنار جریان موسوم به «دلواپسان» هسته ای که چهرهای تندرو اصولگرا آن را تشکیل می دهند، ازمنتقدان مذاکره دولت در پرونده هسته ای ونوع رابطه با غرب هستند.

هفته نامه ۹دی در سال ۸۹ همزمان با نخستین سالگرد ۹دی ۸۸ انتشار یافت.

۹دی ۸۸ روزی است که مخالفان میرحسن موسوی، مهدی کروبی و معترضان به انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری سال ۸۸ به خیابان آمدند و خواستار برخورد با معترضان شدند.

روزنامه کیهان نیز به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری که منتخب رهبر جمهوری اسلامی است، به عنوان مهمترین نشریه منتقد دولت، جدی ترین روزنامه مخالف اصلاح طلبان نیز محسوب می شود.

در همین حال حسن روحانی رییس جمهوری ایران در اسفند سال گذشته در مراسم پایانی بیستمین جشنواره مطبوعات، گفت: «چرا برخی مطبوعات دارای دژ پولادین هستند و هیچ‌کس جرأت نمی‌کند به آنها نزدیک شود... تمام مطبوعات و رسانه‌ها دارای اختیارات و حقوق مساوی هستند و اگر کسی خود را برتر می‌پندارد، این دولت او را برتر نمی‌بیند.»
XS
SM
MD
LG