لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۰

طرح ویژه پلیس امنیت تهران برای برخورد با «روزه‌خواران»


امسال هم با فرا رسیدن ماه رمضان، پلیس ایران از برخورد ویژه با کسانی می‌گوید که در معابر عمومی و حتی در خودروهای خود، روزه‌خواری می‌کنند.

در این باره خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا ، روز یکشنبه ۸ تیر به نقل از علیرضا محرابی رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ از آغاز طرح ویژه برخورد با روزه‌خواری در پایتخت خبر داده و گفته که خودروهایی که در آنها راننده یا سرنشین اقدام به روزه‌خواری کند، توقیف می‌شوند.

به گفته آقای محرابی، همزمان با نخستین روز از ماه رمضان، پلیس در تهران طرح ویژه برخورد با روزه‌خواری را آغاز کرده که این طرح در اماکن عمومی به اجرا گذاشته شده است.

بر اساس این طرح ماموران موتورسوار و خودروهای پلیس پایتخت اعم از یگان‌های انتظامی و راهنمایی و رانندگی با هرگونه روزه‌خواری و استعمال دخانیات در خودرو و معابر عمومی برخورد می‌کنند.

آنچنان که پلیس در تهران می‌گوید، ماموران در این طرح با استقرار در بزرگراه‌ها و معابرعمومی، خودروهایی که در آنها راننده یا سرنشین اقدام به روزه‌خواری می‌کنند را توقیف خواهند کرد.

این در حالی است که مطابق این طرح ویژه، ماموران پلیس با بازدید اغذیه فروشی ها در ماه رمضان، با عرضه خوراکی های آماده نیز برخورد خواهند کرد.

به طوریکه رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ گفته که ماموران پلیس اماکن تهران ضمن بازدید از اغذیه‌فروشان سطح شهر، نسبت به برخورد با اغذیه ‌فروشان متخلف و پلمب صنفی مربوطه اقدام می‌کنند.

این صنوف تنها می‌توانند از اذان مغرب تا سحر به فعالیت‌های صنفی خود ادامه دهند.

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ، همچنین از تأمین امنیت بوستان‌ها و مراکز فرهنگی، تفریحی و مذهبی تهران پس از افطار در ماه رمضان خبر داده و گفته که ماموران پلیس پایتخت با گشت‌های پیاده و موتورسوار تأمین امنیت این مراکز را برعهده دارند.

نیروی انتظامی پیشتر نیز اعلام کرده بود که در ماه رمضان، شهروندان در صورت دیدن فعالیت غیرمجاز واحدهای صنفی پذیرایی و اغذیه‌فروشی ها می‌توانند در تماس با ۱۱۰ پلیس را برای برخورد با روزه‌خواری آگاه کنند.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، پیشتر‌ برخورد با افراد به گفته خود هنجارشکن در ماه رمضان را اولویت پلیس در این ماه عنوان کرده بود و گفته بود که نیروی انتظامی هیچ گونه حرمت‌شکنی و ناهنجاری را تحمل نخواهد کرد.

محمدرضا نقدی،‌ رئيس سازمان بسيج، نیز پیشتر از بسیجیان خواسته بود که به گفته او، امربه معروف و نهی از منکر را به ویژه در ماه رمضان فراموش نکنند.

XS
SM
MD
LG