لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۵۷

صادق خرازی: برای پایان حصر موسوی و کروبی تلاش می‌کنیم


صادق خرازی، از دیپلمات‌های دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی
صادق خرازی، از دیپلمات‌های دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی

وب‌سایت کلمه خبر می‌دهد که صادق خرازی در گفت‌وگو با روزنامه عرب‌زبان الحیات، از حصر زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، با عنوان «اقامت اجباری» یاد کرده و خواستار پایان آن شده‌است.

پایگاه اطلاع‌رسانی کلمه روز یکشنبه، ۱۳ مهر همچنین به نقل از صادق خرازی، از دیپلمات‌های دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، نوشته که او از تلاش برای پایان بخشیدن به حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد، خبر داده‌است.

زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی رهبران معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از بهمن ماه سال ۸۹ در حصر یا به تعبیری «حبس خانگی» به سر می‌برند.

پیشتر علی مطهری نماینده تهران در مجلس به نقل از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خبر داده بود که نظام با موسوی و کروبی مدارا کرده و باید با آنها برخورد شدیدتری صورت می‌گرفت.

به گفته آقای مطهری، آقای خامنه‌ای در جمعی محدود گفته بوده که اینها (میر حسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد) اگر محاکمه شوند جرمشان خیلی سنگین است.

اکنون آنگونه که وب‌سایت کلمه خبر داده صادق خرازی، سفیر اسبق جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد، در گفت‌وگو با الحیات دیدگاه متفاوتی را درباره حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی مطرح کرده و درباره موسوی و کروبی گفته که «آنها جزو حرکت اصلاحی هستند و اتفاق‌هایی که برای آنها افتاد برای ما ناراحت‌کننده است و ما برای پایان دادن به اقامت اجباری آنها تلاش می‌کنیم.»

به نظر می‌رسد آقای خرازی این موضع را در واکنش به اوج‌گیری انتقاد برخی اصلاح‌طلبان از «تشکیلات ندا» ابراز کرده‌است.

تشکیلات ندا گروهی از اصلاح‌طلبان جوان هستند که با محوریت صادق خرازی و برخی دیگر از چهره‌های میانه‌رو اصلاح‌طلب قصد فعالیت سیاسی متمرکز و منسجم برای انتخابات پیش رو دارند.

پیشتر مهم‌ترین انتقاد منتقدان از ندا، سکوت اعضای این گروه در قبال موج برخوردهای سال ۸۸ و پیامدهای ادامه‌دار آن بود.

XS
SM
MD
LG