لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۲

صادق لاریجانی: در برخی برنامه های صدا و سیما، قوه قضاییه را محاکمه می کنند


صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه، دوم تیرماه، علیه برخی از برنامه های رادیو و تلویزیون دولتی ایران درباره قوه قضاییه اعلام جرم کرد و گفت که «در این برنامه ها بدون حضور طرفین و به صورت یکجانبه دستگاه قضایی را به محاکمه کشیدند».

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق آملی لاریجانی دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که از صدا و سیما گلایه مند است چون به گفته او برخی برنامه ها درباره قوه قضاییه صددرصد مخرب بوده است.

لاریجانی گفت که در این برنامه ها به صورت یکجانبه دستگاه قضایی را محاکمه می کنند.

آقای آملی لاریجانی در توضیح بیشتر گفت که در یک برنامه مجری و تهیه کننده دست به دست هم می دهند و قوه قضاییه را یک جانبه محاکمه می کنند.

او تاکید کرد که این کار عناوین مجرمانه دارد چون به گفته رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی فردی هم می آید و در این برنامه می گوید بدون پارتی نمی توان در قوه قضاییه کاری کرد.

آملی لاریجانی گفت که قبول دارد در دستگاه قضایی مشکلاتی وجود دارد اما باید با کمک دستگاه ها این مشکلات را رفع کنیم.

به گفته صادق لاريجانی، «۱۴ ميليون پرونده در سال در قوه قضاييه رسيدگی می شود و ادعای مطرح شده در رسانه ملی قضات شريف و کارکنان متدين را مايوس می سازد».

اين نخستين بار نيست که مقام های قضايی ايران از راديو و تلويزيون دولتی که رييس آن توسط رهبر جمهوری اسلامی منصوب می شود شديدا انتقاد می کنند.

صادق لاريجانی در مرداد ۱۳۹۰ نيز از صدا و سيما به عنوان يکی از رسانه هايی نام برده بود که به «ايجاد احساس نا امنی» در جامعه کمک کرده اند و گفته بود: «به جای اينکه شما مطالبی را عليه قوه قضاييه پخش کنيد و طوری جلوه بدهيد که گويا تنها قوه قضاييه است که به وظايف خودش عمل نمی‌کند بررسی کند و ببيند که رسانه ملی در بحث فرهنگ‌سازی مربوط به پيشگيری از وقوع جرم چه کرده‌ است».

آیت‌الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی روز يکشنبه، اول تیرماه، دوره رياست صادق لاريجانی بر قوه قضاييه را پنج سال ديگر تمديد کرد.

آن گونه که پايگاه اطلاع رسانی دفتر آيت الله خامنه ای اعلام کرده، رهبر جمهوری اسلامی در ديدار با رييس و مسولان ارشد قوه قضاييه همچنين شش اولويت کاری اين قوه در دوره جديد مسوليت صادق لاريجانی را اعلام کرده است.

آقای خامنه ای با تمجيد از مديريت صادق لاريجانی در پنج سال گذشته وی را عالمی فاضل، متدين، مجتهد، خوش فکر، انقلابی و آگاه به مسائل و شجاع دانست.

بسياری از نهادهای حقوق بشری از دوره پنج ساله رياست لاريجانی بر قوه قضاييه به عنوان دوره بازداشت های گسترده فعالان سياسی و اجتماعی ياد می کنند.

منتقدان جمهوری اسلامی نيز سلطه نهادهای اطلاعاتی و امنيتی بر قوه قضاييه و قضات را از شاخص های دوره پنج ساله رياست صادق لاريجانی عنوان می کنند.
XS
SM
MD
LG